מסתמן: מוזי ורטהיים ימנה את בתו דרורית ליו"ר קשת במקומו

זכיינית ערוץ 2 קשת, בה מחזיק ורטהיים 51% מהמניות, היא הבכירה בזכייניות הטלוויזיה המסחרית, והשנתיים הקרובות הן קריטיות לעתידה לאור המעבר הצפוי לרישיונות

יו"ר דירקטוריון קשת, מוזי ורטהיים, צפוי להעביר את מקומו בזכיינית ערוץ 2 לידי בתו, דרורית ורטהיים. ל"גלובס" נודע כי עדיין לא נקבע מועד שבו תעבור השליטה לידיה של הבת, ואולם צעד זה צפוי לצאת לפועל בתקופה הקרובה.

קשת היא הבכירה בזכייניות הטלוויזיה המסחרית, והשנתיים הקרובות הן קריטיות לעתידה, לאור המעבר הצפוי לרישיונות.

ורטהיים מחזיק ב-51% ממניות קשת. אם אכן יעביר לבתו את מקומו בדירקטוריון, היא לא צפויה להיות בת איל ההון היחידה סביב השולחן. כמוה תהיה גם האדריכלית גל נאור, בתו של יצחק תשובה, המחזיקה ב-20% ממניות קשת.

החזקות נוספות בקשת הן בידי משפחת למלבאום, אשר ברשותה 15.3% ממניות הזכיינית ואלכס גלעדי, הנשיא, אשר ברשותו היתר. לפי שעה, מדובר בנציגות דירקטוריונית בלבד, ואולם לא מן הנמנע כי בעתיד תעבור גם השליטה לידיה.

פרט לזכיון בערוץ 2, נכסיה של קשת הם גם 47% מערוץ 24, אתר האינטרנט mako ו-25% מנטקס. הזכיינית היא המכניסה ביותר בטלוויזיה המסחרית, ועם המעבר הצפוי לרשיונות, יכולותיה הכלכליות עשויות להתחזק, לאור העובדה כי היא כבר ערוכה להחזיק רישיון לשידור של 7 ימים בשבוע לבדה (כיום משדרת הזכיינית רק 4 ימים בשבוע).

להחזקת המניות על-ידי קרוב של בעל השליטה יש ערך לאור העובדה כי הדבר מאפשר חופש פעולה רחב יותר בשוק התקשורת, לאור מגבלות הבעלויות הצולבות. דרורית ורטהיים, בת 56, היא בעלת עסק משגשג לייבוא קרמיקה וריצוף תחת השם "קנטרי פלורס". ממשרדה של ורטהיים סירבו להגיב.

בקשת אמרו כי אינם עוסקים בענייני הדירקטוריון מעל דפי העיתון.