מנכ"ל טוויטר מפגין אופטימיות: "אנחנו כבר מרוויחים כסף"

דיק קוסטלו בתערוכת הסלולר העולמית בברצלונה: "אני לא רוצה שהממתמשים יצטרכו לחשוב על הדרך בה הם מפעילים את טוויטר כשהם עוברים מטלפון מבוסס אנדרואיד לבלקברי"

"בכל פעם שאני מתראיין שואלים אותי אם אנו נעשה כסף - התשובה הקצרה היא שאנחנו כבר מרוויחים כסף", כך אמר היום דיק קוסטלו, המנכ"ל של טוויטר, חברת שירותי המיקרו-בלוגינג הפופולרית בעולם במהלך נאומו בתערוכת הסלולר העולמית שמתקיימת בברצלונה ורמז כי הוא מצפה לתגמול פיננסי גבוה יותר באופק. "אנו מאמינים כי כאשר אתה מספק ערך למשתמשיך, יחזור אליך הערך פי כמה מונים באופן שאפילו לא דמיינת". גם הפעם לא ענה קוסטולו באופן מלא בקשר למודל העסקי של החברה ועל יכולתה לנהל ולפקח על הפעילות באתר שצובר פופולריות בקצב מהיר.

האתר המאפשר לרשומים בו לשלוח פוסטים בני 140 תווים לעוקבים אחריהם מאפשר גישה הן ממחשבים שולחניים וניידים כאשר כ-60% ממשתמשי טוויוטר משתמשים בהם, והיתר מתעדכנים ומעדכנים תוך ציוץ בטלפונים סלולריים.

אחד המסרים העיקריים של קוסטולו היו כי הוא אינו רוצה שהממתמשים יצטרכו לחשוב על הדרך בה הם מפעילים את הטוויטר ולא יצטרכו ללמוד מחדש את הפעולות הנדרשות כשהם עוברים מטלפון מבוסס אנדרואיד לבלקברי. לדבריו "טוויטר ייראה אותו הדבר בכל המכשירים". על מנת שטוויטר יהפוך לעוד יותר אינטואיטיבי, קרא קוסטולו להעמקת האינטרגרציה בין פלטפורמות תוכנה שונות בתחום הסמארטפונים המתקדמים, והתכוון למודלים החדשים המאפשרים בלחיצת כפתור גם לשגר תמונות לטוויטר - ולא דרך מוד המצלמה.

קוסטולו הצביע על מספר דרכים בהם הטוויטר כבר כיום תורם לחברות שמבינות אותו ועוזר להן להריץ באמצעותו קמפיינים פרסומיים או לשרת בצורה טובה יותר את לקוחותיהם. הוא נותן כדוגמא את חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק אשר במהלך סופת השלגים האחרונה בארה"ב הנפיקה מחדש באמצעות הטוויטר כרטיסי טיסה לנוסעים אשר רצו לשנות את טיסותיהם.

קוסטולו ציין כי במהלך משחק הסופרבול בשבוע שעבר, נרשמו בטוויטר כ-4,000 ציוצים מדי שניה לקראת סוף המשחק, לעומת 27 ציוצים לשניה באותו האירוע בשנת 2008. על כך הוא אמר "טוויטר משנה את דרכי ההתנהגות שלנו". כיום עוברים מדי יום כ-130 מיליון הודעות בטוויטר לעומת סף 100 מיליון ההודעות שנחצה רק לפני מספר חודשים.

נזכיר כי בשבוע שעבר דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי טוויטר סירבה להצעות רכש שהציעו לה פייסבוק וגוגל אשר שיקפו לה שווי של יותר מ-10 מיליארד דולר. קוסטולו הכחיש היום כי התקיימו שיחות על רכישתה של טוויטר עם החברות הנ"ל. שוווי הגבוה ב-160% לעומת הערכת השווי שניתנה לטוויטר בגיוס ההון האחרון שביצעה בדצמבר 2010 בהיקף של 200 מיליון דולר לפי שווי של 3.75 מיליארד דולר.

נציין כי האמירה של קוסטולו הערב אינה עולה בקנה אחד עם הערכות שונות בשוק לפיהן טוויטר סיימה את 2010 עם הכנסות של 45 מיליון דולר, אבל אינה מצליחה להגיע לרווחיות בשל ההוצאות הכבדות שיש לחברה על שרתים ומחשוב.

ב-2011 צפויה טוויטר לצמוח למכירות של 100-110 מיליון דולר. למרות מספר המשתמשים הגבוה - 200 מיליון איש - החברה מתקשה למצוא מודל עסקי ברור.