בארבי וקן - סיפור אהבה רב-ערוצי במדיה החברתית

סיפור האהבה של זוג הבובות הסעיר את המדיה החברתית ■ ולנטיין דיי - גירסת קן ובארבי

המדיה החברתית משנה את הדרך שבה אנחנו מספרים סיפור. אם בספוט פרסומי כלשהו יש ציר זמן ליניארי שמאפשר להעביר את המסר מההתחלה ועד הסוף, באה המדיה החברתית ומבהירה עד כמה היא פלטפורמה להפצת הסיפור, ולא בהכרח בצורה 'מסודרת' וקוהרנטית.

במדיה החברתית הצרכן לא בהכרח פוגש את כל הסיפור, אלא רק חלקים ממנו, בהקשרים שונים. מגוון הזירות של המדיה החברתית מאפשר למעשה לספר סיפור באמצעות פלטפורמות שונות, כשכל ערוץ משרת את הסיפור מנקודת מבט נוספת.

לרגל השקת בובת קן חדשה, החליטו במאטל, משווקי בובות בארבי וקן, לעשות לסיפור האהבה של הזוג המפורסם קאמבק. איך? באמצעות אותו נראטיב חיזורי, שאת סופו יכולים הגולשים לקבוע.

תמצית הסיפור: בארבי וקן, אחד הזוגות המפורסמים של אמריקה, נפרדו זה מכבר, זכו לקאמבק קצר מועד ב"צעצוע של סיפור 3", ומאז נפרדו. האם בארבי צריכה לחזור לקן? האם יועילו חיזוריו של קן בערוצי המדיה החברתית וישיבו אליו את אהובתו? על השאלה הזו יענו הגולשים.

לב הפעילות של הקמפיין התרחש באתר BarbieandKen.com, ובו למעשה יכולים הגולשים להצביע בשאלה "האם בארבי צריכה לקחת בחזרה את קן?". האתר גם כולל Love-o-meter המודד את רגשות המצביעים בנושא.

כדי להפיץ את המסר, שכן המדיה החברתית היא פלטפורמת הפצה מצוינת לסיפורים, השתמשו הוגי הקמפיין במגוון ערוצים וזירות שיח. לכל ערוץ היה תפקיד בסיפור ובאמצעות כל אחד מהערוצים יכולים הגולשים להתוודע לניסיונות החיזור של קן אחרי בארבי.

בערוץ ה-YouTube של קן, עלה סרטון המתאר את פתיחת הפרופיל של קן באתר ההיכרויות Match.com, רק כדי להבין בעצם שבארבי היא ההתאמה המושלמת עבורו.

בפורסקוור ביצע קן רישומים (Check in) למגוון מקומות, כמו למשל במוזיאון המטרופולין לאמנות, שבו גם השאיר טיפ: "בארבי יכולה להתבונן שעות באמנות, ואני יכול לבלות שעות בהתבוננות בבארבי". מתוק.

בפייסבוק ובטוויטר מועלים מדי יום סטטוסים וציוצים בהם קן משחזר זיכרונות אהבה מהתקופה שלו עם בארבי, מעלה תמונות וקטעי וידיאו, מספר על מקומות ומותגים שהוא אוהב, ומפזר הגיגים לגבי קבוצות הספורט שהוא אוהד.

מנגד, כדי להעצים את הסיפור ולהשתמש גם באוהדיה של בארבי לטובת הנראטיב, הפייסבוק של בארבי, ובחשבון הטוויטר שלה זורמים עדכונים על פעולותיו של קן ועל מאמציה של בארבי לשחק אותה קשה להשגה.

בכל אחד מהערוצים העלילה באה לידי ביטוי בצורה מבדרת ורומנטית ולמעשה מאנישה את קן כאילו היה אחד האדם, הדיגיטלי מאד כמובן.

השבוע, בחגיגות הוולנטיינז, נחשף כי בארבי צריכה לתת צ'אנס לקן וכי הסטטוס הזוגי שלהם שונה בפייסבוק.

* הכותב משמש כמנכ"ל חברת הדיגיטל טוויסטד.