הממשל האמריקני יגביר את התמיכה בחופש האינטרנט בעולם

זאת על רקע השימוש בפייסבוק וטוויטר בארגון הפגנות ומחאות עממיות בעולם ■ מזכירת המדינה הילארי קלינטון: "הטכנולוגיה הפכה לגורם המאיץ שינויים פוליטיים, כלכליים וחברתיים"

מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, אמרה אתמול (ג') כי ארה"ב תגביר את מאמצי התמיכה שלה לשמירת החופש באינטרנט. זאת, על רקע שימושם של אנשים ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר בארגון הפגנות ומחאות עממיות במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

קלינטון אמרה כי האירועים האחרונים מראים שהטכנולוגיה הפכה לגורם "המאיץ שינויים פוליטיים, כלכליים וחברתיים" או לחילופין מאפשרת להאט או לסכל אותם - כשהיא מכוונת למאמצי הממשלות במצרים, בסוריה, באיראן ובמדינות נוספות להטיל מגבלות על התקשורת המקוונת והניידת.

קלינטון מובילה בשנה האחרונה את מאמצי ממשל אובמה לקדם את החופש באינטרנט.

"כיכר העיר של העולם"

בשנה שעברה קלינטון שיבחה את גוגל על עמידתה התקיפה מול ניסיונות ממשלת סין לכפות צנזורה על התוצאות במנוע החיפוש שהיא מפעילה. "האינטרנט הפך למרחב הציבורי של המאה ה-21, כיכר העיר של העולם" אמרה קלינטון.

לדבריה, מחלקת המדינה האמריקנית תקים משרד מיוחד לענייני אינטרנט שבראשו יעמוד כריסטופר פיינטר, בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי.

מחלקת המדינה החלה החודש לשלוח הודעות טוויטר בשפה הערבית, שהגיעו ל-570 אלף איש בימים הראשונים, וכן הודעות בפרסית, שהגיעו ל-288 אלף איש בשעות הראשונות לשליחתן. בקרוב יישלחו הודעות גם בהינדי, ברוסית ובסינית.

מחלקת המדינה אף תקצה השנה יותר מ-25 מיליון דולר על מנת לקדם פיתוח טכנולוגיות עוקפות צנזורה.

ומה עם אתר ההדלפות ויקיליקס? מזכירת המדינה הגנה על הטענות כי במאבקו של ממשל אובמה באתר ויקיליקס יש משום צביעות. קלינטון טענה כי תמיכתה בחופש באינטרנט אינו עומד בסתירה לכך: "בוויקיליקס מדובר בעבירה על החוק. מסמכים מסווגים נגנבו, והדין הוא אחד - אם הם מוברחים במזוודה או מועברים באינטרנט", אמרה.