אושר: מס רכישה לדירות להשקעה יעלה, מס השבח יופחת

הכנסת אישרה פה אחד את הצעת חוק מיסוי מקרקעין ■ דירות במחיר של עד 1.35 מיליון שקל יהיו פטורות ממס; דירות בסכום של עד 1.6 מ' ש' ימוס ב-3.5%, ומעל זה ב-5%

האם ירידות המחירים בדרך? הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין. הצעת החוק אושרה פה-אחד. כזכור, מדובר בחוק הקובע מס רכישה מוגדל על רכישת דירות להשקעה, הפחתת מס שבח על מכירת קרקע לצורך בניית יחידות דיור, ופטור ממס שבח על מכירת דירה בתוך פחות מ-4 שנים מיום רכישתה.

אישור המס צפוי למעשה לחסוך לרוכשי דירה ראשונה למגורים 7,350 שקל, שהם 3.5% מתוך ההפרש (210 אלף שקל). החוק החדש יוחל על מדרגות המס הבאות: דירות במחיר של עד 1.35 מיליון שקל יהיו פטורות ממס, כל סכום בין 1.35 מיליון ל-1.6 מיליון שקל ימוסה בשיעור של 3.5%; ומעל 1.6 מיליון שיעור המס יהיה 5%.

בעקבות הדיון שנערך בוועדת הכספים בשבוע שעבר, אושר גם הסעיף שמעלה את מס הרכישה על דירות להשקעה. במקביל הוחלט כי העלאת מס הרכישה על רכישת דירות להשקעה לא תחול רטרואקטיבית מתחילת 2011, כפי שהציעו השרים שטייניץ ואטיאס.

מדרגות המס על דירות להשקעה יהיו בגובה 5%, עד לסכום של מיליון שקל; 6% על הסכום שבין מיליון שקל ל-3 מיליון שקל; ו-7% על כל סכום מעל 3 מיליון שקל.
עוד בחוק: הפחתת מס שבח על מכירת קרקע לבניית דירות ופטור ממס שבח על מכירת דירות שנרכשו לצורכי השקעה בשווי של עד 2.2 מיליון שקל.