OHK חתמה על הסכם הפצה עם הנרי שיין האמריקנית

החברה, שבה מושקע גם שלמה בן-חיים, פיתחה מוצר פשוט וזול לחסימת עורקים ■ חברת הפצת המכשור הרפואי הנרי שיין תשווק את המוצרים לקליניקות בארה"ב

חברת OHK (עונג הכרמל) שפעילותה העיקרית כיום היא פיתוח ושיווק של חוסם העורקים HemaClear, חתמה על הסכם שיווק בלעדי עם חברת הנרי שיין האמריקנית. היקף ההכנסות הצפויות מההסכם עדיין לא ידוע.

הנרי שיין היא אחת מחברות הפצת הציוד הרפואי הגדולות בארה"ב. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 6.3 מיליארד דולר ורשמה עד סוף ספטמבר של 2010 מכירות בהיקף של 5.5 מיליארד דולר. בין היתר, מפיצה הנרי שיין את המוצרים של חברת סיאלו הישראלית.

את OHK הקים ומנהל אורן גבריאלי, על בסיס המצאותיו של אביו - פרופ' נועם גבריאלי, שעמד גם מאחורי ההמצאות של החברות EtView וכרמלסוניקס. כיום מתמקדת החברה בהמהקליר בלבד.

150 יחידות, 3 מיליון ד' הכנסות

אחד המשקיעים בחברה הוא מיליארדר הביומד שלמה בן-חיים, שבאחרונה דווח כי רכש את ביתו של ארקדי גאידמק בקיסריה.

בן-חיים היה מהמייסדים בחברות InStent, ImpulseDynamics, Biosense ו-DiscOTech שנמכרו בסכום כולל של מעל מיליארד דולר. כיום הוא מנהל פורטפוליו של כעשר חברות ביומד בשם MedInvest, וכן ממשיך להשקיע בחברות צעירות.

המשקיעה הגדולה ביותר ב-OHK היא קרן IP Medical האיטלקית. החברה גייסה עד היום 4.5 מיליון דולר.

המוצר שלה קטן וזול יחסית, ונועד להחליף מערכות כבדות ויקרות של חסימת עורקים לצורך ניתוח בסביבה נקייה מדם. מערכות אלה נמצאות ברוב בתי החולים, והן מאפשרות חסימת עורקים בלחץ מדויק מבלי לגרום לנזק לעצבים או לרקמות, כפי שקורה לעיתים בשימוש בחוסם עורקים רגיל מגומי. החיסרון שלהן הוא שהן גדולות ועולות עשרות אלפי שקלים.

המוצר של המהקליר דומה יותר לחוסם העורקים הרגיל, אך מדויק בבקרת הלחצים כמו המערכת הכבדה.

המוצר נראה כמו גרב ניילון מגולגלת בתוך טבעת. כאשר פורשים אותה על-גבי היד או הרגל כפי שלובשים גרב ניילון, מקבלים במעלה הגפה חסימה על-ידי הטבעת ובמורד הגפה עיטוף גזה סטרילי. הלחץ בטבעת מותאם לצורכי הניתוח.

החברה פיתחה גם שיטה מיוחדת לפרוס את ה"גרב" על הגפה מבלי לגעת בה, כדי לשמור על סטריליות.

עד היום מכרה OHK באופן עצמאי כ-150 יחידות של המוצר לבתי החולים ורשמה הכנסות של 3 מיליון דולר, רובן באירופה. החברה מעסיקה כ-20 עובדים.

הנרי שיין קיבלה מן החברה את זכויות ההפצה הבלעדיות של המוצר לקליניקות שמחוץ לבתי החולים. בקליניקות אלה לעתים מבוצעים ניתוחים פשוטים בגפיים, אך קשה להן להצטייד במכשירי החסימה היקרים.

בכוונת OHK לשלב בפעילותה תוכניות נוספות ולצאת להנפקה ב-2012, לאו דווקא בישראל.