צבא בחריין השתלט על המפגינים; כ-60 איש עדיין נעדרים

(עדכון) - המהומות בעולם הערבי נמשכות: בלוב נהרגו היום עוד 14 בני אדם בהפגנות שקראו להדיח את קדאפי ■ בחריין: "כוחות הביטחון ינקטו בכל עמדה כדי להגן על הסדר והביטחון"

אפקט הדומינו בעולם הערבי נמשך: 14 מפגינים נהרגו היום (ה') בלוב במסגרת "יום הזעם" שהכריזו התושבים נגד שליט לוב ב-40 השנים האחרונות, מועמר קדאפי - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

על פי דיווחים באל-ג'זירה, המפגינים השתלטו על הרחובות ב-4 ערים מרכזיות בלוב. על פי דיווחים בטוויטר, המשטר הלובי שלח הודעות טקסט בהם הזהיר כי מפני פתיחה באש חיה לעבר המפגינים. במקביל, דווח על מפגינים שתוקפים תחנות שטרה ורכבי ביטחון.

במקביל נמשכות המהומות גם בבחריין, שם דווח על 60 מפגינים שנעדרים בעקבות פעולות הצבא נגדם. בעקבות האירועים האחרונים, שרי החוץ של מדינות הנסיכויות במפרץ הפרסי יתכנסו לפגישה דחופה הערב, כדי לדון במהומות בעולם הערבי שמתגברות מיום ליום.

בבחריין נערכו מבעוד מועד לעימותים: על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, צבא בחריין נוקט בצעדים קיצוניים נגד המפגינים, והצהיר שינקוט בכל הכלים הנחוצים כדי להבטיח את ביטחון המדינה. על פי דיווחים, הצבא הצליח בשעה זו להשתלט על המפגינים. גורמים בצבא הורו לתושבים להתרחק מהרחובות המרכזיים במנאמה, בירת בחריין. "כוחות הביטחון ינקטו בכל עמדה, קשוחה כל שתהיה, כדי להגן על הסדר והביטחון", אמר שר הפנים של בחריין.

בלילה: צבא בחריין תקף מפגינים בשנתם

תוקפנות הצבא בבחריין מגיעה אחרי לילה אלים במיוחד כלפי המפגינים: כ-1,000 מפגינים נגד המשטר ישנו הלילה בכיכר הפנינה בעיר הבירה מנאמה, על מנת להמשיך ולהפגין גם היום. במהלך הלילה, הסתערו כוחות הביטחון של העיר בתקיפה אכזרית, בה הותקפו על פי הדיווחים גם ילדים ונשים. לפחות שני בני אדם נהרגו אתמול בהפגנות.

בסביבות השעה 3:00 לפנות בוקר (זמן מקומי), החל מטר של רימוני גז מדמיע בכיכר. עשרות ניידות משטרה, רכבים משוריינים ואמבולנסים כיתרו את עיר האוהלים שהקימו המפגינים בכיכר בלב עיר הבירה.

עדי ראייה מדווחים כי כוחות הביטחון לא בחלו באמצעים ותקפו באכזריות את המפגינים הישנים. על כיכר "פרל", שנקראה על ידי המפגינים "כיכר א-תחריר הקטנה", לא הופקדה בלילה שמירה. למפגינים נאמר כי יותר להם לשהות בכיכר שלושה ימים, אך ההתקפה הגיעה ביום השני למהומות. עדי ראייה דיווחו כי רבים נמלטו מהכיכר ודיווחו כי ראו ילדים ונשים שרוכים על רצפת הכיכר, מעולפים מהגז המדמיע.