המשקיע ג'ון פולסון רכש מניות טבע בכ-230 מיליון דולר

מנהל הקרנות המוערך, המכונה "מידאס של וול סטריט", רכש ברבעון הרביעי של 2010 כ-4.5 מיליון מניות בטבע ■ אילו עוד שינויים נעשו בקרן פולסון?

המיליארדר ומנהל קרנות הגידור ג'ון פולסון נכנס לפוזיציה גדולה בענקית הגנריקה הישראלית טבע . מדוחות הקרן לרבעון הרביעי של 2010, שפורסמו שלשום (ג'), עולה כי פולסון רכש במהלך הרבעון האחרון כ-4.5 מיליון מניות טבע בהיקף מוערך של כ-230 מיליון דולר.

פולסון התפרסם כמי שפתח פוזיציות מכר (שורט) עצומות על שוק הסאב-פריים האמריקני, רגע לפני קריסתו ב-2008, והרוויח הון. עיון בדוחות מעלה כי גם 2010 הייתה שנה מעולה לפולסון: פוזיציית הזהב שלו עלתה ביותר מ-30% והוא הרוויח יותר ממיליארד דולר מהחזקתו במניית סיטי לבדה.

בין הפוזיציות החדשות הבולטות של פולסון במהלך הרבעון הרביעי, בנוסף לטבע כאמור, ניתן למנות את ענקית הקידוחים הימיים טראנס אושן , ענקית ההשקעות בלקרוק וחברת התרופות King . פולסון הוסיף משאבים בפוזיציות קיימות בבנק וולס פארגו ("חביבו" של גורו השקעות אחר - וורן באפט), ג'נזיים ויצרנית העדשות אלקון (סימול: ACL).

בנוסף, חיסל פולסון לחלוטין את הפוזיציות בענקית הדשנים הקנדית פוטאש (מתחרתה של כיל הישראלית).

נזכיר כי טבע סיכמה בשבוע שעבר את 2010 עם סדרה מרשימה של מספרים: הכנסות של 16.1 מיליארד , רווח נקי של 3.34 מיליארד וייצור מזומנים בהיקף 4.1 מיליארד. ובכל זאת, היה מי שהתאכזב מהתוצאות. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות שנתיות של 16.34 מיליארד דולר ולרווח נקי Non-GAAP של 4.57 דולרים למניה, לעומת רווח של 4.54 דולרים למניה שהציגה טבע בדוחות.