רומן אברמוביץ' - כמה הוא באמת שווה?

הצצה נדירה לחלק קטן מנכסיו של בעלי צ'לסי, כולל דירות הפאר, המכוניות וחשבונות הבנק; וגם: איפה מדורג האוליגרך ברשימה החדשה של עשירי רוסיה?

בחודש שעבר הפתיע רומן אברמוביץ' את עולם הכדורגל כשרכש עבור צ'לסי שלו שני שחקנים חדשים - פרננדו טורס ודויד לואיז, עבור סכום כולל של 75 מיליון ליש"ט, וזה אחרי כמה שנים של שקט יחסי מצידו של האוליגרך בשוק ההעברות. מסתבר שעדיין מדובר על כסף קטן מבחינתו של האוליגרך - לפחות אם בוחנים חלק מהנכסים שבבעלותו.

הצצה דיי נדירה לנכסיו של אברמוביץ', שהוציאה הממשלה הרוסית בעקבות החלטתו לרוץ לבחירות לפרלמנט של המחוז האוטונומי צ'וקוטקה בצפון-מזרח רוסיה (שבו שימש כמושל בין 2002 ל-2008) מגלה כי הוא מחזיק בשני בתים במוסקבה, שבע דירות בלונדון (בשווי מוערך של 150 מיליון ליש"ט), שלושה בתים בצרפת (אחד מהם טירת-ענק בדרום המדינה), שניים בארצות הברית ושניים נוספים בצ'וקוטקה.

אברמוביץ' מחזיק ב-22 חשבונות בנק ברוסיה, בהם יש לו מעל 80 מיליון אירו במזומן. יש לו גם שבע מכוניות: שתיים תוצרת ב.מ.וו, שלוש מרצדס, ריינג' רובר אחת ועוד פולקסוואגן.

אברמוביץ' הוא בעלים של שטחי נדל"ן מסחריים בגודל של 155,369 מטרים רבועים במוסקבה, ושטחים אחרים בגודל 162 אלף מטרים רבועים בארצות הברית. בנוסף, הוא בעל אחזקות במספר גבוה של חברות להשקעות.

יש לציין כי הצהרת ההון הזאת, הנכונה לדצמבר 2010, היא חלקית מאוד ואינה כוללת נכסים רבים אחרים של אברמוביץ' - למשל ארבע היאכטות המפוארות שלו, שאחת מהן היא חסינת-כדורים ועלתה לו יותר מ-350 מיליון אירו.

השבוע פרסם המגזין הרוסי "פיננס" כי הונו של אברמוביץ' עומד על 17.1 מיליארד דולר, החמישי בעושרו ברוסיה. אגב, במקום השני ברשימה הזאת נמצא מיכאיל פרוחורוב, הבעלים של ניו ג'רזי נטס מה-NBA, עם 22.7 מיליארד דולר, ובמקום השלישי אלישר אומסאנוב (19.9 מיליארד דולר), המחזיק בקצת פחות מ-30% ממניותיה של ארסנל האנגלית.