מדג'ניקס תנפיק בארה"ב לפי שווי כפול ממחירה באנגליה

מטיוטת התשקיף עולה כי החברה תגייס 19 מיליון דולר לפי שווי של 54 מיליון דולר

הניסיון המר של חברות הביומד הישראליות בשוק ההון האמריקני לא מרתיע את מדג'ניקס. החברה, נזכיר, הגישה בנובמבר האחרון טיוטת תשקיף ראשונה לרשות ניירות ערך האמריקנית, בה ציינה את כוונתה לבצע הנפקה ראשונית בבורסת NYSE ולגייס עד 19 מיליון דולר.

שלושה חודשים עברו, ומדג'ניקס משלימה שלב נוסף בדרך להנפקה. החברה פרסמה הבוקר טיוטת תשקיף מעודכנת ובה ציינה את טווח המחירים ושווי החברה לפיו תתבצע ההנפקה. מדג'ניקס נסחרת כרגע בבורסת המשנה האנגלית (AIM), וקשה להגיד כי הציפה ערך לציבור המשקיעים. החברה נסחרת לפי שווי של 27 מיליון דולר לאחר שאיבדה חמישית משוויה בהנפקה.

תבצע ספליט הפוך

מדג'ניקס מתכננת להנפיק 2.5 מיליון מניות לפי מחיר שינוע בין 5-7 דולר למניה, וכך לגייס 12.5-17.5 מיליון דולר (15 מיליון דולר בממוצע). כל מניה שתונפק תימכר בצד רבע כתב אופציה, וכל כתב אופציה (625 אלף בסך הכול) יהיה ניתן למימוש למניה רגילה לפי מחיר מימוש הגבוה ב-20% מהמחיר למניה שייקבע בהנפקה.

שווי החברה בהנפקה אמור לנוע בין 45 ל-62 מיליון דולר, או 54 מיליון דולר בממוצע. שווי זה כפול מהשווי לפיו נסחרת כרגע מדג'ניקס באנגליה, וזה אומר שהחברה מכוונת גבוה, מאוד גבוה.

כחלק מההכנות להנפקה תבצע החברה בשבוע הבא ספליט הפוך ביחס של 1:35, וזאת כדי להתאים את מחיר המניה לשוק ההון האמריקני. מחיר המניה הנוכחי בבורסה האנגלית הוא 8 פני, והספליט ההפוך יהפוך אותו למחיר של 2.8 ליש"ט, משהו כמו 4.4 דולר.

מדג'ניקס מפתחת שתל לייצור והפרשת תרופות מבוססות חלבונים שמופק מהעור של המטופל עצמו, ומיועד לטיפול במספר מחלות כרוניות, דוגמת אנמיה, דלקות כבד והמופיליה.