המדריך המלא לסוף השבוע: דברים שכדאי לעשות בחוץ

אירוע אופנה ענק, קונצרט למען האסירות הכלואות בטהרן ותערוכה חדשה שנותנת תמונת מצב כלכלית ■ "גלובס" אסף למענכם את כל המקומות שאסור לפספס במהלך סוף השבוע

‎‎אירוע מכירות ‎‎

זה לבן על לבן: SHOPLIFTERS CLINIC‏

‏‎‎מה: ‏‎‎חבורת שופליפטרס עושה זאת שוב, והפעם כל המשפחה מוזמנת! בשלושה ימי מכירות יהפוך לופט תל-אביבי לחנות קונספט בהשראת רשת החנויות של המעצב הבלגי מרטין מרג'יאלה.

‏סגנונו של מרג'יאלה מאוד מאובחן, והחנויות שלו מעוצבות תמיד בסגנון נקי, מינימליסטי, בצבעי לבן המשדרים סטריליות לצד קינקיות מסקרנת.‏

כך גם באירוע ‏SHOPLIFTERS CLINIC‏, תעוצב החנות באווירת מרפאה, אשר לה יתרמו גם מוצגים (למכירה) בצבעי לבן או עטופים בד לבן, בהם ריהוט ואקססוריז מבית קסטיאל (במחירים מיוחדים לאירוע), מצעים וטקסטיל של המותג ‏B.KNIT‏ וגופי תאורה של ‏KUKKA‏.

‏את כל השקט הלבן הזה ישברו פריטי אופנה של מיטב המעצבים הבינלאומיים והמקומיים, בהם נעליים, תכשיטים, אקססוריז, הלבשה תחתונה ובגדי ילדים.‏

לשבירת הסטריליות והקרח, יוגש למבקרים יין לבן מיקב ‏Beringer‏. וגם הילדים לא יקופחו: במתחם יפעל בית המרקחת לממתקים של חברת ‏I love it‏.

‏בין המציגים באירוע: גדי אלימלך, דה בראנץ', בוטיק ורנר, גרטרוד, ‏Shine‏, אוסף נעלי וינטג', ‏IKKS‏, הילה טולדנו, אוסף פרטי, ג'ולייט, הארטברייקר, ‏‎ Margiela, Helmut Lang, Elizabeth and Chloe, Eico‎‏, ועוד. הפריטים יימכרו בהנחות של עד 50%, במחירים שינועו מ-40 שקלים ל-3,000 שקל.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎כדי להרגיש קוסמופוליטיים.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎בבית מרקחת הזה, אם יש חיידקים הם ממותגים.

‏‎‎עם מי ללכת: ‏‎‎עם רופא המשפחה.

‏מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת 17-19/2 בלופט ‏B32‎‏, קומה 2 בבית אל על, רח' בן יהודה 32 ת"א. שעות הפעילות: חמישי - 12:00-22:00, שישי 10:00-20:00, שבת 11:00-21:00. כניסה חופשית. ‏

חולצה / צילום: טל טרי
 חולצה / צילום: טל טרי

‎‎תערוכה

‎‎תמונת מצב כלכלית

‏‎‎מה: ‏‎‎תערוכה חדשה בנושא "הישגי הכלכלה הישראלית בראייה עולמית - 2011" תיפתח ביום ג' 22.2 במבואת הכניסה של בית הבינלאומי בשדרות רוטשילד בתל-אביב.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎את התערוכה אצרה איריס שליט, והיא כוללת צילומים של צלמים שונים וכן צילומים מתוך כתבות כלכליות. כל אלה יחד משקפים את התפתחות הכלכלה הישראלית מעת הקמת המדינה ועד היום. הצילומים משקפים אירועים והישגים בכלכלה הישראלית ומתארים את התפתחות התעשייה, החקלאות, ההיי-טק והמסחר.

‏התערוכה עולה ביוזמת קרן משפחת יעקובי ובשיתוף משרד החוץ. הקרן שהקימה משפחת יעקבי פועלת מתוך מטרה לקדם את תדמית ישראל בחו"ל. התערוכה בחסות משרד לוצאטו, "גלובס" והבנק הבינלאומי, מתעתדת לנדוד בעתיד לבירות מרכזיות בעולם, והיא תוצג בין היתר בבניין מטה האו"ם בניו יורק.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎קצת גאווה ישראלית לא תזיק.

‏‎‎מתי, איפה וכמה: ‏‎‎התערוכה תיפתח ביום ג' (22.2) ותוצג למשך שבוע במבואת הכניסה של בית הבנק הבינלאומי, שדרות רוטשילד 42 בתל אביב. לאחר מכן תוצג בקניון עזריאלי. הכניסה חינם.

‏תיאטרון

‏‎‎מחייה נפשות: "במה במקום מיטה"

‏מה: ‏‎‎לאנשים הסובלים ממשברים נפשיים קשה פעמים רבות, עד בלתי אפשרי, לצאת מהמיטה. זהו מקור שמו של המופע "במה במקום מיטה", שנכתב ומבוצע על-ידי אנשי מרכז האמנויות "כנפיים", המתמודדים עם קשיים נפשיים ומחלות נפש.

‏בכנות מהולה בהומור ובכישרון רב, מעלים האמנים מסטודיו "כנפיים" מופע בועט המורכב משירים וקטעי תיאטרון פרי עטם, תוצר ההתמודדות היומיומית עם דיכאון, חרדות, פחדים וייאוש.

‏המופע, בבימויים של רינה פדווה, גלעד כהן וישי דן, ובניהולו המוזיקלי של אביב שטיין, נותן הזדמנות למפגש ישיר ובלתי אמצעי של הקהל ה"נורמטיבי" עם אותם מוזיקאים ושחקנים אשר פותחים דלת אל עולמם, מתוך מטרה להוביל שינוי ביחס החברה אל אנשים המתמודדים עם משברים נפשיים. ‏

עמותת "כנפיים" הקימה בית המהווה מרכז אמנויות ייחודי עבור אמנים עם צרכים מיוחדים.

‏למה ללכת: ‏‎‎מדובר בפיקוח נפש.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎כדי להיפתח לאנשים ולתופעות שאולי לא פוגשים ביומיום, ובדרך גם לפתוח אצלכם משהו בנשמה.

‏עם מי ללכת: ‏‎‎עם כל מי שחף מאגו, ציניות, רחמים והתנשאות.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎שני, 21/2, 20:30, תיאטרון צוותא (אולם חזן) ברח' שאול המלך, ת"א. מחיר: 80 שקל. ניתן להזמין בקופת צוותא (טל': 03-6950156/7) או בעמותת "כנפיים" (08-8579642 / 052-8947485). ‏

במה במקום מיטה תיאטרון/ צילום:עודד חכים
 במה במקום מיטה תיאטרון/ צילום:עודד חכים

‎‎הצדעה

‏בשם האב והבן: ‎‎‏"ממוהר עד מוהר"

‏מה: ‏‎‎מופע הצדעה לשירי יחיאל ועלי מוהר. מוזיאון תל-אביב לאמנות ממשיך זו העונה השנייה את סדרת המופעים "גדולים לתמיד", בהנחייתם של האחים עוזי וחיים אסנר האחראים גם על הניהול המוזיקלי, במהלכה מוקדש כל ערב לאחד מגדולי המבצעים-יוצרים בזמר העברי. העונה הנוכחית נפתחה במחווה לשיריו של חיים חפר, וממשיכה במופע המוקדש לשיריו של המשורר יחיאל מוהר, שבין השאר כתב נכסי צאן ברזל ללהקת הנח"ל ולהקת בצל ירוק המיתולוגית, לצד שירים פרי עטו של בנו הפזמונאי-עיתונאי עלי מוהר שנפטר לפני ארבע שנים.

‏נבחרת המבצעים כוללת בין השאר את רוני אלטר, יואל לרנר, מוטי דיכנה, לירון לב ואחרים, ובין הפנינים המובטחות ברפרטואר גם "הורה היאחזות", "אחלה עולם", "נגיעה אחת רכה", "שיעור מולדת", "שיר השיירה", "ריקוד הירח" ועוד רבים.

‏למה ללכת: ‏‎‎כי אם כבר שירה בציבור אלו החומרים הכי איכותיים.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎כדי לתפוס שני יוצרים גדולים בערב אחד.

‏עם מי ללכת: ‏‎‎עם שירון.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎שלישי, 22.2, 20:30, אולם רקנאטי במוזיאון תל-אביב לאמנות (שדרות שאול המלך 27). מחיר: 100 שקל. ‏

‎‎מחול

רומן ספרדי: אנטוניו גאדס

‏מה: ‏‎‎להקת המחול של כוריאוגרף הפלמנקו האגדי אנטוניו גאדס חוזרת לישראל עם שתי תוכניות ממיטב יצירותיו של גאדס: "כרמן" האלמותית וערב הכולל את "חתונת הדמים" ו"סוויטה פלמינקה".

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎הלהקה האהודה תעלה בארץ את "כרמן" בכוריאוגרפיה בימתית על-פי הגירסה המקורית שיצר גאדס להפקה הקולנועית של האופרה, בבימויו של קרלוס סאורה, בשנות ה-80. הקולנוע הפך את הלהקה לנכס תרבות עולמי ואת גאדס עצמו לכוכב ענק, וקנה להם מעריצים בכול העולם וגם בארץ.

‏היצירה "חתונת הדמים" מבוססת על מחזהו של פדריקו גרסיה לורקה. יצירה בשש תמונות על פי סיפור דרמה אמיתית שהתרחשה בספרד ב-1928.

‏ואילו "סוויטה פלמינקה" מציגה פלמנקו מסורתי מנקודת המבט האישית של גאדס. היצירה כוללת שמונה פרקים בדואטים ובריקודים קבוצתיים, המציגים את פניו הרבים של הפלמנקו, משורשיו העממיים ובביצועים מקצועיים מלוטשים.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎יצירות שנחשבו לא מכבר לאוונגארד הפכו לקלאסיקה של הפלמנקו המודרני.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎חמישי, 24.2, 20:30 היכל התרבות תל-אביב ("חתונת הדמים" ו"סוויטה פלמינקה"); שישי, 25.2, 13:00 היכל התרבות תל-אביב. ("כרמן"); שישי, 25.2, 21:30, מרכז הקונגרסים חיפה ("חתונת הדמים" ו "סוויטה פלמינקה"); מוצ"ש, 26.2, 20:30, מרכז הקונגרסים חיפה ("כרמן"). מחיר: 159-349 שקל. ‏


‎‎מחווה

‏‎‎מטרה נעלה: קונצרט למען האסירות הכלואות בטהרן

‎‎מה: ‏‎‎לפני שנה קראה נגנית החליל הישראלית חפציבה זר אביב לראשונה את הספר "האסירה מטהרן", שכתבה הסופרת מרינה נעמת החיה כיום בקנדה. במהלך החודשים הבאים נוצר קשר בין השתיים, ונעמת אף ביקשה מזר אביב להקליט נעימה איראנית מסורתית להצגה חדשה שהועלתה בטורונטו על-פי ספרה.

בעקבות המיזם החליטה זר אביב לקדם תערוכה בשם "חופשייה" וקונצרט נלווה, שיוקדשו לקידום המודעות לזכויות נשים בכלל ונשים מדוכאות החיות במדינות איסלאם קיצוניות בפרט, בעיקר כלא אוויין בטהרן בו חיות כיום בתנאים תת אנושיים נשים הנידונות על לא עוול בכפן לסקילה למוות. מרינה נעמת תכבד בנוכחותה את האירוע, שיכלול מלבד פתיחת התערוכה (בה יוצגו יצירות של 13 אמניות שבחרה האוצרת מיכל ברנע שני), גם קונצרט שבו תבצע זר אביב מוזיקת עולם, שירים איריים וקטעים קלאסיים.

‏למה ללכת: ‏‎‎מטרה נעלה.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎כי איראן אופנתית עכשיו בגלל המהומות.

עם מי ללכת: עם ריטה.

‏מתי, איפה וכמה: ‏‎‎שני, 21.2, פתיחת התערוכה ב-19:30, וב-20:30 תחילת המופע באודיטוריום רוזין ברמת אביב ג' (רחוב דרזנר 2). הכניסה חופשית. ‏

‎‎

ג'אז

אגדת התופים: ג'אז חם

‏‎‎מה: ‏‎‎השבוע יתקיים ברחבי הארץ המופע החמישי בסדרה "ג'אז חם", שיפגיש ארבעה נגני ג'אז מובילים. השניים הראשונים הם אמריקאים - המתופף רודני גרין (‏Rodney Green‏) ונגן הסקסופון שיימוס בלייק (‏Seamus Blake‏). שני האחרים הם נגנים ישראליים החיים ופועלים בניו יורק - אסף קהתי (גיטרה) ונועם ויזנברג (באס). כל הארבעה מגיעים לארץ במיוחד עבור ההופעות, וזו תהיה הפעם הראשונה בה יופיעו כרביעייה מאוחדת.

‏הרביעייה תבצע קטעים שנכתבו על-ידי תלוניוס מונק, דיוק אלינגטון, ג'ון קולטריין, ארט בלייקלי ואחרים, לצד מוזיקה מקורית של שיימוס בלייק.

‏‎‎למה ללכת: ‏‎‎כדי להאזין לג'אז מתוחכם בביצוע מבטיח.

‏למה באמת ללכת: ‏‎‎כדי לשמוע את רודני גרין ואת שיימוס בלייק בפעולה. כדי להתרשם מהם, בקשו מיו-טיוב את השמות באנגלית שמופיעים בסעיף ה"מה".

‏עם מי ללכת: ‏‎‎עם אנשים שאוהבים לשמוע מוזיקה בלי שמעשנים עליהם.

‏מתי, איפה וכמה:‎‎‏ 21.2, 21:00, אולם עינן, מודיעין; 22.2, 21:00, מרכז ז'ראר בכר בירושלים; 23.2, 22:00, זאפה הרצליה; 24.2, 21:00 ו-25.2, 21:30, מוזיאון תל-אביב לאמנות. מחיר: 139-159 שקל.