המעו"ף משחזר שיא ובבנקים חוששים: מימוש מעבר לפינה

כלכלני לאומי: "המחירים הגבוהים בהן נסחרות כיום מניות רבות עלולים להביא למימושי רווחים בטווח הקצר" ■ הפועלים: "שוק המניות יהנה תשואה עודפת, אך בדרך צפויים מימושים"

על אף המהומות במזרח התיכון, משבר הגז עם מצרים וחוסר היציבו הגיאו-פוליטית הבורסה של ת"א דוהרת קדימה כמשדד המעו"ף משחזר השבוע את רמות השיא ההיסטוריות שרשם רק בחודש שעבר ומפלרטט עם שיא חדש של כל הזמנים.

על רקע התחזקות המדדים והמשך התחזקות השקל, כמו גם התנודות בשוקי המניות בעולם, מפרסמים היום הבנקים הגדולים בישראל את הסקירות השבועיות שלהם ובראשם תחזית אופטימית בטווח לארוך בשוק המניות המקומי, אך ציפיה למימושים בטווח הקרוב:

"לאחרונה התקבלו מספר חיזוקים לדעתנו החיובית על שוק המניות המקומי. במישור הגיאו פוליטי, חלה רגיעה מסויימת במצרים, כשמפלס החששות ליחסי ישראל-מצרים בעתיד נרגע יחסית. במישור הכלכלי הגלובלי, שוקי המניות בעולם עודם חיוביים, ומעניקים רוח גבית גם לשוק המקומי", טוענים השבוע כלכלני הפועלים בסקירתם כשהם מנמקים את האופטימיות בנתוני הצמיחה הגבוהים ובתחזיות הקיימות לעונת הדו"חות הקרובה. לטענתם, ניצב השוק הישראלי בעמדת זינוק מצויינת לשנת 2011.

"בהעדר תשואות אטרקטיביות באפיקים הסולידיים, אנו מעריכים כי שוק המניות המקומי יעניק גם השנה תשואה עודפת למשקיעים, כשהנתונים הסביבתיים תומכים בהערכתנו זו, גם אם בדרך צפויים מימושי רווחים קצרי טווח", כותבים שם - וממליצים על השקעה בחברות המוטותלמשק המקומי והצומח.

בבנק לאומי מציגים עמדה קצת יותר ברורה ונחרצת באשר לסבירות ההולכת וגוברת למימוש קרוב: "המחירים הגבוהים בהן נסחרות כיום מניות רבות עלולים להביא למימושי רווחים בטווח הקצר", פותחים כלכלני הבנק את סקירתם השבועית, ומוסיפים: "במבט ל- 2011, המגמה החיובית תימשך על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית, המגמה החיובית מעבר לים והמחסור באלטרנטיבות השקעה. עם זאת, נראה כי המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר".

בלאומי מציינים את הנסיבות האזוריות כגורם משמעותי בניווט כיוון המסחר בשוק ההון המקומי וכותבים: "נציין כי התפתחויות שליליות הן באזורינו שאמנם התמתנו לאחרונה וכן כאלו מעבר לים, בדגש על אירופה, מהוות סיכון להתממשות הצפי האמור".