אי טי וויו מגייסת כדי להחזיר את החוב - המניה צונחת 35%

החברה המפתחת צינור הנשמה עם סיב אופטי פירסמה תשקיף להנפקה שנייה - שואפת לגייס 6.7 מיליון שקל, מהם 3.5 מיליון יהיו מיועדים להחזר חוב במזומן

חברת אי טי וויו , המפתחת צינור הנשמה עם סיב אופטי המשפר את החדרתם של מכשירי הנשמה, פירסמה תשקיף להנפקה שנייה. את ההנפקה הזו מבצעת אי טי וויו בעיקר לשם החזר חובות, כאשר מעט ממנה יוותרו למימון פעילות השוטפת. אי טי וויו נסחרת לפי שווי של כ-16 מיליון שקל. לדו"חותיה מצורפת הערת "עסק חי". בתגובה, המניה צונחת 35% בבורסה במחזורים גדולים.

בעלי המניות בחברה הם טרנדלייס וחממת משגב שבשליטתה (28% יחד), שרגא פייביש קרפפן (14%) וגילאון השקעות (9.2%). החברה שואפת לגייס 6.7 מיליון שקל, מהם 3.5 מיליון יהיו מיועדים להחזר חוב במזומן, בין היתר לקבוצת אפסווינג, ממנה רכשה החברה את השלד הבורסאי פירסט אס.בי.אס לתוכו התמזגה בתחילה השנה שעברה.

כמו כן, חלק מן המניות שיונפקו במסגרת הגיוס ישמשו לפדיון חוב החברה לקבוצת טרנדליינס, בהיקף של 0.612 מיליון שקל, כל שבמידה והחברה תשלים בהצלחה את ההנפקה, יוותרו לה ממנה כ-2.5 מיליון שקל למימון פעילותה. עלות ההנפקה לחברה (כולל שווי האופציות שניתנו ליועץ ההנפקה, סטרייב קפיטל) עומדת על כ-1 מיליון שקל.

ההנפקה תיעשה לפי מחיר של 0.225 שקל למניה, לעומת 0.221 בפתיחת המסחר היום. עם זאת, השווי הכלכלי של המניות נמוך משמעותית ועומד על 0.065 שקל למניה, דיסקאונט של 70% על מחיר המניה הנוכחי, שכן לכל מניה מתלווה אופציה למימוש לפני מחיר של 0.18 שקל, כלומר האופציות הן בתוך הכסף.

לפני חצי שנה בלבד ביצעה אי טי וויו את הגיוס הציבורי הראשון שלה, כמה חודשים אחרי המיזוג לשלד. בהנפקה ההיא גויס סכום משמעותית נמוך מכפי שביקשה: 1.9 מיליון שקל, לעומת 8 מיליון להם ציפתה. רוב תמורת ההנפקה נותבה לפרעון קו אשראי בנקאי ולצרכיה השוטפים, אך היא לא הצליחה להחזיר את מלוא החוב שלה לבעלת השליטה קבוצת טרנדליינס ולחברת אפסווינג. לשם כך מבצעת החברה את הגיוס הנוסף בתזמון הנוכחי. כמו כן, לפני מספר חודשים קיבלה אי טי וויו הלוואה של עד 1.9 מיליון שקל מחברת טופ אלפא, מהם משכה כבר 800 אלף שקל.

כאמור, קבוצת טרנדליינס בחרה להמיר את חוב החברה לה במניות, ובנוסף הודיעה כי תרכוש יחידות בהנפקה בכ-300 אלף שקל.

אי טי וויו מפתחת כאמור מכשיר הנשמה עם סיב אופטי המאפשר החדרה נוחה יותר. לחברה הסכם הפצה בארה"ב עם גוף בשם LifeSaving Medical Solutions, כאשר באוקטובר האחרון הפכה החברה את ההסכם הנ"ל ללא בלעדי לאחר שהמפיץ לא עמד ביעדי המכירות שנקבעו לו. לאחרונה החברה החברה להפיץ את המכשיר גם באיטליה.

במהלך שלושה הרבעונים הראשונים של 2010 רשמה החברה הכנסות של 0.674 מיליון שקל, לעומת 0.732 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, והפסידה 7.6 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון בתקופה המקבילה. לחברה 1.2 מיליון שקל בקופת המזומנים.