ההסתדרות תובעת את מחסני חשמל: מאיימת על עובדים

כחודש שלאחר שתבעה ממנה 3 מיליון שקל, תובעת ההסתדרות מיליון שקל נוספים מרשת האלקטרניקה, וזאת בטענה כי ההנהלה מונעת מהעובדים להתאגד ואף מאיימת עליהם בסנקציות

תביעת ענק של ההסתדרות נגד רשת מחסני חשמל: הארגון דורש מהחברה מיליון שקל בטענה כי הפעילה לחצים ואיומים על מנת למנוע מעובדיה להתאגד ולהקים ועד עובדים - כך דווח בגלי צה"ל.

עוד נטען כי הנהלת הרשת העבירה מכתב לעובדים שמסביר כי ההתארגנות בהסתדרות מנוגדת לחוק. כמו כן נטען בתביעה להתנכלות אישית ליושב ראש הוועד המתגבש, שהחלה עם ניצני ההתארגנות.

לפני כחודש הוגשה תביעה ראשונה נגד הרשת, בגין "איומים, השפלות, נסיונות לחיסול ההתארגנות במחיר קידום מי שיזם אותה, שידול לדבר עבירה ואיומים בתביעות-סרק אישיות נגד חברי ועד העובדים", בסך 3 מיליון שקל.

מדובר בפעם הראשונה בה ההסתדרות מגישה תביעה נגד מעסיק בגין פגיעה בחופש ההתארגנות, תוך שהיא מסתמכת על תיקון בחקיקה שיזמה בשנת 2009, לפיו ניתן לתבוע מעסיק על פגיעה בחופש ההתאגדות ללא נוכחת נזק, בגובה של עד 200 אלף שקל על כל פגיעה.

בתביעה הראשונה הובא תיעוד מוקלט של שיחות טלפוניות אותן ערך סמנכ"ל הרשת עם יושב ראש ועד הפעולה של עד העובדים, בהן הוא נשמע מאיים עליו. במקביל ערך הסמנכ"ל סיורים בסניפי הרשת, תוך שהוא מאיים על העובדים כי אם לא יבטלו את חברותם בוועד - יתמודדו עם תביעת לשון הרע.

התביעה החדשה מוגשת לאחר שהתגלה כי על אף התביעה הראשונה ממשיכה הרשת בנסיונותיה לפגוע בהתארגנות העובדים, ולכן הוחלט על התביעה הנוספת, זאת לאחר ש-3 עובדים הגישו תצהירים בעניין.

"לצערנו, חרף הגשת התביעה ממשיכה הנהלת הרשת במעשיה, ואנו נבוא איתה חשבון על כל פגיעה נוספת בזכות העובדים להתארגן". אומר יושב ראש אגף התאגדות עובדים בהסתדרות, עו"ד שי תקן.

"תרגיל תקשורתי של ההסתדרות"

עו"ד סיגל פעיל ממשרד אריאל שמר ושות', המייצגים את אלקטרה, מסרה בתגובה: "משניסיונה הראשון של ההסתדרות לייצר מהומה על מאומה כשל, ועובדי החברה חשפו בפני בית הדין לעבודה את האמת, והיא כי ההסתדרות פועלת בדרכים חשוכות, מנסה להסית עובדים בכוח נגד ההנהלה, מטעה את העובדים במכוון, עושה שימוש פסול במסרים נטולי אמת לתקשורת, הכול על מנת לייצר מצג-שווא נטול בסיס; ומשאין בידי ההסתדרות מענה כלשהו לטענות כבדות-המשקל שהציגה כנגדה החברה; מנסה ההסתדרות פעם נוספת לייצר מצג-שווא נטול כל אמת, תוך הסתרה מכוונת של העובדות כהווייתן הן מבית הדין והן מאמצעי התקשורת.

"העובדים חשפו בפני בית הדין לעבודה במכתבים ובתצהירים את מעללי ההסתדרות, את ניסיונות ההטעיה, את ניסיונות ההסתה כנגד ההנהלה, ובהיעדר כל מענה ענייני בחברה ההסתדרות לנסות ולייצר מצגי-שווא נוספים, גם הם נטולי כל אמת או בסיס כאילו כללי המשחק השתנו ומחיר היעדר כל תשובה עניינית, מצדיקה יצירתו של שקר תחתיה.

"מדובר בלא יותר מאשר תרגיל תקשורתי של ההסתדרות - שמנסה להאדיר את שמה בכל מחיר, גם במחיר אמירת האמת, גם במחיר הכפשות חסרות בסיס", לשון התגובה.