בוטל המיזוג של נקסטג'ן עם שתי חברות של אשר שמולביץ'

החברת שבשליטת די-מדיקל לא תתמזג עם שתי חברות בתחום המזון הרפואי ■ הסיבה: חשש פן הקבוצה לא תוכל לגייס את ההון הדרוש ליום שאחרי המיזוג

חברת נקסטג'ן שבשליטת די-מדיקל (57%) הנסחרת בבורסה בתל אביב, לא תתמזג עם שתי חברות בתחום המזון הרפואי שנמצאות בבעלותם של היזם הסדרתי ד"ר אשר שמולביץ' ומשה מזרחי. החברה מסרה כי ההחלטה התקבלה במשותף על-ידי שני הצדדים.

ל"גלובס" נודע כי הסיבה לביטול העסקה היא החשש פן שמולביץ' וקבוצתו לא יוכלו לגייס לחברה את ההון הדרוש ליום שאחרי המיזוג, כפי שנקבע בעסקה. כמה חברות ביומד שמוזגו השנה לשלדים התקשו לבצע גיוסי המשך משמעותיים, והחברות ביקשו לדאוג למימון לחברה מבעוד מועד, אך ביטלו את העסקה כשעלה החשש כי לא יוכלו לעשות זאת.

מניית נקסטג'ן סיימה בירידה של 1.7% למחיר של 11.3 אגורות, המגלם לחברה שווי של 20.85 מיליון שקל.

נקסטג'ן היא שלד בורסאי שאותו רכשה די-מדיקל בתחילת השנה, כבית חדש לחברה-הבת שלה סינדולור, שעוסקת בתחום המזרקים ללא כאב. די מדיקל ביקשה להפריד את סינדולור מן הפעילות העיקרית שלה בתחום הסוכרת, ולכן רכשה את השלד נקסטג'ן ויצקה את פעילות סינדולור לתוכו.

רצו לשחזר את ההצלחה של טבע

המהלך הנוכחי עם שמולביץ' נועד לאפשר לדי מדיקל להפחית את האחזקה שלה בחברה, ובה בעת להוסיף לחברה פעילות שתניב מכירות וערך בטווח הקרוב. כך, נבחרו שתי החברות מתחום המזון הרפואי. במסגרת העסקה היה אמור חלקה של די מדיקל בחברה לרדת ל-12%.

במועד ההכרזה על העסקה אמר שמולביץ': "נעשה עם נקסטג'ן את מה שטבע עשתה לתחום הגנרי. בכוונת החברה להשיק שני מוצרים חדשים לשוק בכל שנה, יחד עם מוצרים שכבר החלו בתהליך חדירה לשוק".

מדי-מדיקל נמסר כי ההתקשרות הסתיימה ברוח טוב ובהסכמת שני הצדדים. את תגובתו של שמולביץ' לא ניתן היה להשיג.