על המזוודות: סקרמנטו וכספי בדרך לעבור לאנהיים

הקשיים הכלכליים מאלצים את קבוצת ה-NBA לחפש עיר אחרת, אחרי 26 שנה רצופות של הקינגס בסקרמנטו; רק לפני שנתיים וחצי היו אלו הסוניקס שעזבו לאוקלהומה סיטי

סקרמנטו קינגס נמצאת במו"מ מתקדם להעברת הקבוצה לאנהיים. כך גילה הקומישינר של הליגה דייויד סטרן. הסיבה: הבעלים של הקינגס, האחים ג'ו וגאווין מאלוף, שנמצאים בקשיים כלכליים, לא מצליחים להגיע להסדר שכירות חדש שיאפשר להם להמשיך ולשחק ב"ארקו ארינה" בסקרמנטו.

הקינגס יצטרכו להודיע ל-NBA עד ה-1 במארס על החלטתם הסופית, ובמידה שיחליטו על המעבר, יצטרכו לקבל אישור של לפחות 16 מתוך 30 הקבוצות בליגה.

האופציה המועדפת על האחים מאלוף היא הזזת הפרנצ'ייז בתוך קליפורניה, מהבירה סקרמנטו כ-600 ק"מ דרומה לאנהיים, שם תוכל הקבוצה להשתמש כבר בעונה הבאה ב"הונדה סנטר" של קבוצת ההוקי קרח אנהיים דאקס. ה"הונדה סנטר" מרוחק 30 ק"מ בלבד מה"סטייפלס סנטר" בלוס אנג'לס, האולם הביתי של הלייקרס והקליפרס.

הקינגס, קבוצתו של עמרי כספי, הגיעו לסקרמנטו לפני 26 שנה, אבל בעשור האחרון היא מחפשת דרכים להחליף את ה"ארקו ארינה" המיושן שמשמש את הקבוצה מאז נפתח ב-1988. הקבוצה סיימה את שתי העונות האחרונות בהפסד תפעולי של כ-13 מיליון דולר. הקינגס הכניסו בעונה האחרונה 103 מיליון דולר בלבד - 19% פחות מהממוצע בליגה.

רק לפני שנתיים וחצי עזבו הסופרסוניקס את סיאטל מסיבות דומות - קשיים כלכליים ובעיית התשלום עבור שכירות האולם - ועברו לשחק באוקלהומה סיטי.

סקרמנטו קינגס נמצאת כיום ב"גלגול" הרביעי שלה: התחילה את דרכה ברוצ'סטר ב-1945; משם עברה לסינסינטי, אח"כ לקנזס סיטי, עד שלבסוף נחתה בסקרמנטו.