ה-N8 - נוקיה פשוט נרדמה בשמירה

במכשיר הדגל של נוקיה יש מצלמה טובה מאוד, אבל גם בעיות שיחה ■ מי שלא נגע עדיין בטלפון אנדרואיד או אייפון יתלהב מהמכשיר הזה, השאר יבינו שמדובר במכשיר בינוני

מכשיר הדגל של חברת נוקיה, N8, יצא לאחרונה בישראל לאחר שיצא בעולם כבר בחודש אוקטובר. המכשיר החדש, לפחות מבחינת קברניטי החברה בעולם וגם אצל היבואן המקומי - יורוקום, היה אמור לספק תחרות לטלפונים החכמים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל או האייפון של אפל. התוצאה הסופית היא מכשיר שהיה נחשב למתחרה בינוני אולי לפני שנה. זו גם הבעיה הגדולה של חברת נוקיה: היא לא מצליחה להוציא מכשירים בזמנים הגיוניים של כמה שבועות מרגע השקתם. הנימוק הוא לא פעם תיקוני באגים, רק שנראה שבמקרה של ה-N8 בחברה החליטו לעגל קצת יותר מדי פינות.

ממשק: מערכת ההפעלה כאן היא סימביאן גרסה 3^, כמו זו שמופיעה בדגם C7 שיצא לא מזמן בישראל. ההבדלים הגדולים הם העיצוב והמצלמה בין המכשירים. בכל אופן, סימביאן בגרסה החדשה מציעה יכולות מגע יותר טובות ונעימות לשימוש בעת מעבר בין התפריטים, אולם הבעיה הגדולה שלה שהיא לא מספיק מהירה.

מסך הבית במכשיר המורכב משלושה מסכים שונים וניתן להתאמה ברמת הווידג'טים (מיני יישומים המותקנים עליו), כמו עדכונים מאתרים ועד מידע על מיילים חדשים, אנשי קשר מעודפים וגישה מהירה להמון יישומים. מבחינת הגלישה באינטרנט, הדפדפן קצת איטי ולא מספיק ידידותי. כמו כן, גם יישום המייל הפנימי לא מספיק מהיר כאשר עובדים עם שירות ג'ימייל של גוגל.

מצלמה: גולת הכותרת של ה-N8 היא מצלמת ה-12 מגה פיקסל עם הפוקוס האוטומטי והעדשה של קרל זייס. נוקיה מתגאה במצלמה הזו והיא אכן מספקת תוצאות טובות מאוד באור יום וביצועים מוצלחים גם בלילה, בזכות פלאש הקסנון שלה. גם ביכולת צילום הווידיאו, המכשיר עושה את העבודה עם צילום באיכות HD ב-720p.

טלוויזיה: ל-N8 יש יציאת HDMI (וגם מתאם שמגיע בערכה) לחיבור לטלוויזיה. היכולת הזו בעזרת ממשק ייעודי שנמצא כאן, מאפשר לנווט בקלות בסרטים, שירים והתמונות שמאוחסנים בטלפון. את השליטה מבצעים בעזרת הטלפון שמציע על-גביו ממשק של שלט מגע מאוד נוח לתפעול. הבעיה היא שהשלט, במקרה הזה הטלפון, מחובר לטלוויזיה עם כבל, מה שמקשה את השליטה מרחוק.

בעיות: בנוקיה קיבלו השראה מהאייפון 4. השיפורים במגע אומנם ניכרים, אבל לא ברור למה בחברה החליטו גם להעתיק את חוסר היכולת להחליף סוללה. נוקיה גם החליטה לצ'פר את הלקוחות בבעיות מעצבנות בניהול שיחות קוליות. המכשיר סובל מחיישן תאורה בעייתי, שאמור במצב תקין לזהות מתי אתם מצמידים את הטלפון לאוזן שלכם ולכבות את המסך. משום מה, החיישן הזה לא עושה את תפקידו, מה שגורם לכפתורים הווירטואליים להילחץ בזמן שאתם בשיחה. התוצאה תגרום לשיחה שלכם להתנתק או לעבור להמתנה. הפתרון הוא להשתמש באוזנייה או ללחוץ באופן אקטיבי על מתג נעילת המסך, כאשר מקבלים שיחה.

סנכרון אנשי קשר: לפני סיום, בעולם של האייפון והאנדרואיד, חלק מהמשתמשים כבר מסנכרנים את אנשי הקשר והיומן למכשיר ישירות מהג'ימייל. בנוקיה מתעקשים לא לאפשר בצורה מובנית את החיבור הזה, כאשר במקומו הם מספקים שירות מקביל משלהם בשם OVI, שלא תמיד עובד.

בשורה התחתונה: יכול להיות שמי שלא נגע עדיין בטלפון אנדרואיד או אייפון יתלהב מהמכשיר הזה, השאר יבינו שנוקיה פשוט נרדמה בשמירה.

מחיר: באתר האינטרנט של סלקום 3,530 שקל (או 98 שקל כפול 36 תשלומים) ובפלאפון 3,960 שקל (או 110 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 7.5.