חברה במצב דליק: "סונול תעבור התייעלות מאוד חריפה"

גורמים המקורבים להנהלה: המנכ"ל ניר גלילי מבצע מהלך אגרסיבי של ארגון מחדש ■ בכירים לשעבר בסונול מתלוננים: גלילי הצניח חבר מהצבא לתפקיד בכיר

"חברת הדלק סונול עוברת התייעלות תפעולית מאד חריפה" - כך אמרו ל"גלובס" גורמים המקורבים להנהלת החברה.

הדברים באים על רקע גל עזיבות של בכירים בקבוצה וביקורת כלפי מנכ"ל סונול, האלוף במיל' ניר גלילי, בעקבות מינויו של קצין בכיר בקבע לתפקיד בכיר בקבוצה. גורמים המקורבים להנהלת החברה אמרו כי גלילי "מבצע מהלך אגרסיבי של ארגון מחדש וקיצוץ בכפילויות".

בכירים לשעבר בסונול האשימו היום את גלילי כי מינה את תא"ל במיל' לורנס מועלם לתפקיד הנחשב למספר ארבע בבכירותו בסונול על רקע היכרות מוקדמת עמו מהצבא. לפי הערכות צפוי מועלם להפוך ליד ימינו של גלילי במהלך הרה-ארגון שהוא מתכנן בחברה.

מועלם, לשעבר קצין תותחנים ראשי וראש חטיבת התכנון במטכ"ל, מונה למנכ"ל ספרינט מוטורס, חברה בת של סונול המפעילה את מרבית תחנות הדלק של החברה וכ-150 חנויות נוחות.

"לא מחויב רקע בקמעונאות"

לדברי בכירים לשעבר בסונול, "עם כל הכבוד לרקורד הצבאי של מועלם, קשה להבין את ההיגיון שמאחורי מינוי אדם שאין לו כל רקע בניהול תחנות דלק או חנויות נוחות לתפקיד כה מרכזי". בסונול אמרו היום בתגובה כי אתגרי התפקיד שאליו מונה מועלם מחייבים ניסיון ניהולי ותפעולי ואינם מחייבים רקע בקמעונאות.

אותם גורמים ציינו כי גלילי פרש מצה"ל לפני כעשור, ומאז צבר רקורד ניהולי בסקטור הפרטי.

מינויו של מועלם בא על רקע פרישתם של כמה מבכירי הקבוצה ובראשם מי שנחשב למספר שלוש בסונול, ירון עשהאל, סמנכ"ל תכנון והנדסה.

בנוסף לעשהאל פרשו מהחברה לאחרונה כ-20 עובדים בכירים במטה החברה.

סונול נסחרת בבורסה בתל-אביב כחלק ממניית חברת האם - גרנית .