זיסר: "לאחר שנות לימוד, ההשקעה בהודו מתחילה לשאת פרי"

פלאזה סנטרס צופה רווח של 13 מיליון דולר מהשלב הראשון של פרויקט משרדים בעיר פונה שבהודו ■ רן שטרקמן: "אנו ממשיכים לראות בהודו את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים"

מוטי זיסר לא נוטש את הודו. מהודעה שפרסם זיסר היום (ב') עולה כי המיזמים של פלאזה סנטרס, החברה הבת של אלביט הדמיה שבבעלותו, מפשירים. "ההשקעה בהודו מתחילה לשאת פרי", אומר זיסר. "להערכתי, בשנה הקרובה, לאחר שנים של לימוד, המיזמים של הקבוצה בכל הערים בהן היא פועלת יתקדמו באופן משמעותי, וחלקם אף יגיעו לשלב מימושים ומכירות כדוגמת הפרויקט בעיר פונה".

זיסר, שעשה את מרבית הונו במזרח אירופה בימים שבהם משקיעים זרים חששו לרכוש שם נדל"ן, סימן לפני יותר מארבע שנים את שוק הנדל"ן ההודי כיעד הבא של קבוצת אלביט הדמיה, בשל הפוטנציאל הענק הטמון בו. אלא שמשבר האשראי העולמי טרף את הקלפים ומרבית היזמים נאלצו להקפיא בשנתיים האחרונות את פעילותם בתת היבשת.

מניית פלאזה סנטרס נסחרת בבורסות של לונדון ושל פולין (לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל), כשבישראל הנפיקה החברה שתי סדרות אג"ח. החברה פועלת כיזמית בשווקים מתעוררים והחל משנה שעברה גם בארה"ב, שם היא מנצלת את השפל במחיר הנדל"ן לרכישת נדל"ן מניב. גם היום מרבית הפרויקטים של פלאזה סנטרס נמצאים עדין בשלבי תכנון שונים ולא בבנייה.

הבוקר עדכנה החברה על התקדמות בפיתוח פרויקט בניין המשרדים "מטריקס 1" באיזור קראדי שבעיר פונה בהודו. השלב הראשון של המיזם המשותף של פלאזה ושותפה המקומי (50% כל צד), הכולל בניין משרדים בשטח של כ-28 אלף מ"ר, מתקדם בהתאם לתכנון, והוא צפוי להיפתח ברבעון הרביעי של השנה.

עד כה נמכרו במסגרת המכירה המוקדמת כ-70% מהשטחים המיועדים למכירה. עלויות הפיתוח הצפויות לבניין הראשון עומדות על כ-23.5 מיליון דולר ושווי הבניין בהשלמתו צפוי להיות כ-36.5 מיליון דולר. הרווח הצפוי לפני מסים עומד על כ-13 מיליון דולר.

הפרויקט כולו יכלול שטח בנוי של יותר מ-110 אלף מ"ר, ובנייתו של השלב השני בו צפויה להתחיל במחצית השנייה של 2011. שלב זה יכלול שני בנייני משרדים נוספים וסופרמרקט.

רן שטרקמן, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה ומנכ"ל פלאזה סנטרס, מסר: "כבר כשהתחלנו לפעול בהודו בשנת 2006 הסתכלנו לטווח הארוך וזיהינו את הפוטנציאל הגדול לביקוש לנדל"ן מסחרי בהודו, ובמיוחד לפרויקטים גדולים במיקומים מרכזיים כדוגמת קראדי. למרות תנאי חוסר הוודאות והאתגרים שחלו בעולם מאז, השוק ההודי ממשיך להציג נתונים כלכליים מרשימים, ואנו ממשיכים לראות בהודו את אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של פלאזה בשנים הקרובות".