כלל ביוטכנולוגיה רכשה מטבע מניות טראנספארמה ב-2.5 מיליון דולר

בכך מכפילה כלל ביוטכנולוגיה את החזקותיה בחברת הביוטק ל-12% ■ טרנספארמה פיתחה טכנולוגיה המכונה ViaDor, המאפשרת העברת תרופות דרך העור כתחליף להזרקתן

חברת כלל ביוטכנולוגיה רכשה מחברת טבע מניות של חברת טרנספארמה בסך של 2.5 מיליון דולר והכפילה בכך את החזקותיה בחברה ואלו יגיעו ל-12% (בדילול מלא) מחברת הביוטק.

טרנספארמה פיתחה טכנולוגיה המכונה ViaDor, המאפשרת העברת תרופות דרך העור כתחליף להזרקתן. לחברה ישנו הסכם רישיון ופיתוח משותף עם חברת התרופות הבינ"ל אילי לילי לפיתוח תרופה לטיפול באוסטיאופרוזיס, הנמצאת בניסוי קליני מתקדם, Phase IIb.

ראובן קרופיק, מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה:"רכישות כאלו מתחייבות ממדיניות כלל ביוטכנולוגיה למעורבות פעילה בחברות שבקבוצה. ענייננו בטרנספארמה נובע מהיותה אתגר טכנולוגי ועסקי תחת הנהלה איכותית. אנו מאמינים כי האחזקה הנוספת, תאפשר לנו להגדיל את תרומתנו לקידומה של החברה." לאחרונה הודיעה טרנספארמה על סיומו המוצלח של Phase I ב-ViaDor-Calcitonin, תרופה הניתנת דרך העור לטיפול במחלות שריר - שלד, כגון דלקת מפרקים ניוונית וכאבים הנובעים ממחלות שלד.

נזכיר כי כלל ביוטכנולוגיה הנסחרת בבורסה בת"א הנה חברת השקעות אקטיבית, הגדולה בישראל בתחום מדעי החיים. לחברה, שפועלת באוריינטציה תעשייתית-עסקית, החזקות משמעותיות בחברות בשלבי פיתוח קליניים מתקדמים בתחומי פעילות מגוונים. החברה נהנית משיתוף פעולה בין בעלי המניות העיקריים שלה (כלל תעשיות וטבע) והיא מנוהלת על ידי ארטה.

חברות הפורטפוליו המרכזיות: אנדרומדה (84%), מדיוונד (55%), די-פארם (46%), פוליהיל (41%), קיורטק (37%) וגמידה סל (20%).