מניית היום: נפלה ב-14.5% ביום המסחר בזכויות

פרוקוגניה שבשליטת סולטן ופלג צפויה לגייס בהנפקת הזכויות 13.4 מ' ש' ■ אם ימומשו כל האופציות בהנפקה, יגדל היקף הגיוס ל-53.8 מ' ש' ■ המניות הוצעו ב-20 אגורות למניה

מניית פרוקוגניה מרכזת היום עניין מיוחד ומאבדת גובה, מאחר והיום (ג') חל יום המסחר בזכויות. המועד האחרון לניצול הזכויות ויום תשלום דמי ניצול הזכויות יחול ביום ה' הקרוב.

המניה בלטה בחודש האחרון בעליות חדות ולאחר מכן בתנודתיות רבה לאחר שצחי סולטן, מבעלי כלל פיננסים חיתום ומודיעין, יחד עם ניר פלג רכשו 30.3% ממניותיה מהקרנות שהובילו אותה תמורת 3.4 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 30.8 אגורות. נציין כי כלל חיתום הוא גם הגוף שמוביל את הנפקת הזכויות.

יום המסחר בזכויות מתקיים על בסיס תשקיף מדף שפירסמה החברה שצפויה לגייס בהנפקה 13.4 מיליון שקל, . אם ימומשו כל האופציות בהנפקה, יגדל היקף הגיוס ל-19.5 מיליון שקל. המניות הוצעו ב-20 אגורות למניה. מחיר הבסיס של המניה הבוקר עמד על 51.5 אגורות והיא נופלת כעת לכ-47 אגורות המשקף לה שווי של כ-18.1 מיליון שקל. לכל אופציה תוצמד מניה במחיר מימוש של 8 אגורות ובמחיר כלכלי של 16 אגורות.

מחירה של יחידת זכות תעמוד על 3 שקלים, והיא תהיה מורכבת מ-15 מניות במחיר של 20 אגורות ומ-15 אופציות שינתנו ללא תמורה. בהנחה של ניצול מלוא הזכויות, תהוונה המניות המוצעות ומניות המימוש, מיד לאחר הנפקתן, כ-65.58% מהון המניות המונפק בחברה ומזכויות ההצבעה בה.

נציין כי מאז נכנסו סולטן ושותפו ניר פלג להשקעה בפרוקוגניה לאחר שביצעו בדיקות נאותות, הם החזירו את אמון שוק ההון בחברה ואת הסיכוי להגדלת היקף המזומנים שברשות החברה, שנסחרה במשך תקופה ארוכה בפינה נידחת של השוק. לגבי עתיד החברה, סולטן ושותפו לא מעוניינים לחסל את פרוקוגניה ולהופכה לשלד, וייתכן כי בכוונתם להביא לחברה פעילויות נוספות בתחום הביומד.

פרוקוגניה הוקמה ב-2000, והיא מפתחת טכנולוגיה המאפשרת לדעת את מבנה הסוכרים במולקולה מבוססת חלבון. הכרת מבנה הסוכרים מאפשרת לנבא טוב יותר כיצד תפעל תרופה, וכן לאבחן אם הופיעה בגופו של אדם מולקולה המעידה על קיומה של מחלה.

מכירות פרוקוגניה היו ב-9 החודשים הראשונים של 2010 1.3 מיליון שקל, וההפסד - 8.6 מיליון שקל.