אי טי וויו מדיקל ואקסלנז השלימו את ההנפקות בהצלחה

אי.טי.ויו מדיקל גייסה בהנפקה לציבור 5.4 מיליון שקל בביקושים של 7.5 מיליון שקל ■ אקסלנז גייסה 19.9 מיליון שקל בהנפקת זכויות

חברת אי.טי.ויו מדיקל השלימה הנפקה לציבור של 5.4 מיליון שקל. החברה מסרה כי התקבלו ביקושים בהיקף של 7.5 מיליון שקל. מחיר המניה שנקבע היה 0.18 שקל, לעומת 0.225 להם שאפה החברה במקור. בנוסף, הומר חוב של חברת טרנדליינס למניות בשווי של 612 אלף שקל, באותו המחיר. אי טי וויו תשתמש בחלק מתמורת ההנפקה להחזר חוב של 1.8 מיליון שקל לחברת אפסווינג.

ההנפקה הזו מסירה את עול החוב מגבה של החברה, ומותירה לה מספר מיליוני שקלים לתמוך בפעילותה השוטפת בתחום פיתוח מוצר להנשמה המאפשר בו זמנית ניטור של דרכי הנשימה העליונות. מניית החברה ירדה עם פרסום תמחור ההנפקה המקורי ב-35%, שכן מחיר המניה האפקטיבי עמד על 6.5 אגורות בלבד לעומת 22 במסחר בתחילת היום. בעקבות השלמת ההנפקה במחיר הנמוך במעט מבמקור, הוסיפה המניה לרדת אתמול בעוד 2.1%, והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 10.6 מיליון שקל.

חברת אקסלנז הודיעה גם היא על השלמה בהצלחה של הנפקת הזכויות שביצעה, ועל גיוס של 19.9 מיליון שקל. בעלי המניות של החברה הזמינו סחורה תוך ניצול של 99.57% מהזכויות שניתנו במסגרת ההנפקה. את המהלך הובילה קרסן אקסלמד של מורי ארקין, שהצהירה מבעוד מועד כי תרכוש את כל המניות שהוקצו לה וכן רכשה את הזכויות של חברת הדסית. אקסלנז סגרה היום את המסחר במחיר של 90 אגורות, ירידה של 2.5% במחיר המניה. מחיר זה מגלם לחברה שווי של 120.3 מיליון שקל.