שינוי ארגוני בנוקיה-סימנס: 50 עובדים בישראל מפוטרים

‎‎שינוי ארגוני נוסף שעושה חברת נוקיה-סימנס העולמית, יוביל לפיטורי העובדים מחטיבת ‏CET‏ של החברה בישראל ■ מאז תחילת העשור שעבר פוטרו מאות עובדים בחברה

‎‎שינוי ארגוני נוסף שעושה חברת נוקיה-סימנס העולמית, יוביל לפיטורי 50 עובדים בישראל מחטיבת ‏CET‏ של החברה, שהיא חלק מחטיבת המוצרים של החברה העולמית. נוקיה-סימנס מפעילה בישראל מרכז פיתוח שמיזג לתוכו את החברות הישראליות סיברידג' (שנרכשה ב-1999) ואת אטריקה, שנרכשה על-ידה לפני שלוש שנים.

זה לא סבב הפיטורים הראשון שעורכת החברה בישראל. מאז תחילת העשור שעבר היא פיטרה מאות עובדים, ולפחות 200 מהם מאז פרוץ המשבר הכלכלי של השנים האחרונות. ההערכות הן כי החברה מעסיקה כעת בהוד השרון כ-200 עובדים.

חטיבת ‏CET‏ עוסקת בתחום האתרנט (טכנולוגיה לתקשורת נתונים ברשתות מחשבים מקומיות), ולדברי החברה, הפיטורים והשינויים בחטיבה הם לשם השגת שתי מטרות אסטרטגיות: חיזוק החדירה לשוק על-ידי הקצאת משאבים ומיקוד תמיכה במערך המכירות; וכן שינוי ארגוני, "שיהפוך את הקבוצה ליציבה ותחרותית יותר".

במקביל לפיטורים בישראל, דיווחה נוקיה-סימנס על הגברת שיתוף הפעולה שלה בעולם האתרנט עם חברת ג'וניפר.

לאחר שנתיים של השקעות גבוהות בפיתוח המוצר, וכתוצאה מתגובת שוק איטית ביחס לתחזיות המתוכננות, החליטה נוקיה-סימנס נטוורקס למקד מאמצים ומשאבים בתמיכה במכירות ובפעילויות ממוקדות לקוח. החברה מתכוונת לחתוך את הוצאות הקבוצה כדי להפוך אותה "ובכלל זה את קו מוצרי ה-‏CET‏ לתחרותיים יותר".

דרור נמירובסקי, מנהל הפעילות ומנהל היחידה העסקית בנוקיה-סימנס ישראל, אמר כי החברה לא שינתה את ההערכות שלה לגבי גודל השוק. "יחד עם זאת, כדי להבטיח עמדה תחרותית יותר, לחזק את המיקוד בשוק ולהגדיל את ההכנסות, הקבוצה נדרשת להתאים את התקציב ותוכנית הפעולה שלה". הוא הוסיף כי "הנהלת החברה מחויבת לנהוג בעובדים העוזבים ברגישות, בהגינות ובכבוד".