כלל ביטוח של דנקנר חשופה לרעידת האדמה בניו-זילנד

החשיפה - דרך סינדיקט הביטוח ברודגייט שבבעלותה ■ בשלב זה מוקדם להעריך היקף הנזק ■ בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 רשמה ברודגייט הפסד של כ-90 מיליון ש'

קבוצת כלל ביטוח חשופה לרעידת האדמה הקשה שפקדה היום את ניו זילנד בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר. הגם שמוקדם עדיין להעריך את גובה הנזק שהקבוצה תידרש לשלם באמצעות סינדיקט הביטוח ברודגייט שבבעלותה, הפועל בשוק לויד'ס, הרי שמדובר בנזק המתווסף כנראה לשנה בעייתית של חברת הביטוח האנגלית שבבעלות קבוצת הביטוח של קבוצת אי.די.בי. של נוחי דנקנר.

לויד'ס הינו תאגיד גג של חתמי ביטוח שפועל למעשה כשוק ביטוח במסגרתו פועלים חברות ויחידים באמצעות כ-80 סינדיקטים לביטוח סיכונים. חלק מרכזי מפעילות ברודגייט נעשה בתחום ביטוחי הרכוש הבינלאומי.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 ברודגייט הניבה הפסד (לפני מס) בשיעור של כ-90 מיליון שקל. במסגרת דו"חות הרבעון השלישי לשנה שעברה פירטה כלל בדו"חותיה כי ההפסד הוא בגין רעידת האדמה בצ'ילה, מרעידת אדמה בניו זילנד ונזקי טבע נוספים, בסך של כ-69 מיליון שקל.

מאז (וגם בתוך 2011) קרו עוד כמה נזקי טבע בעיקר באוסטרליה - שגם אליהם יש לברודגייט חשיפה - והם צפויים להגדיל את הפסדיה בעת פרסום הדו"חות הכספיים השנתיים בשבועות הקרובים. בכלל עסקי ביטוח ציינו היום בתגובה כי "מוקדם להעריך את היקף הנזק מהאסון".