חיים שני - בראש ועדת איתור ליו"ר רשות ני"ע

הוועדה תצטרך לסיים את עבודתה עד סוף מארס כדי לאפשר למועמד שיחליף את יו"ר רשות ני"ע הנוכחי, זוהר גושן, כניסה חלקה לתפקיד

שר האוצר יובל שטייניץ יקים ועדת איתור לבחירת יו"ר רשות ניירות ערך חדש במקומו של פרופ' זוהר גושן. כך נודע ל"גלובס". בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל האוצר חיים שני, שמונה לאחרונה גם ליו"ר ועדת האיתור לתפקיד ראש רשות המיסים החדש במקומו של יהודה נסרדישי. בכוונת האוצר לסיים את איוש הוועדה עד סוף השבוע.

מקורות במשרד האוצר ציינו כי אף שאין חובה לכך, מעדיף שטייניץ לבחור את יו"ר הרשות החדש באמצעות ועדת איתור. להבדיל מרגולטורים אחרים כמו המפקח על הבנקים, שמעליו נמצא נגיד בנק ישראל, או הממונה על שוק ההון, שמעליו נמצא שר האוצר, יו"ר רשות ניירות ערך עצמאי לחלוטין.

גושן הודיע לפני מספר שבועות על כוונתו לפרוש בתחילת מאי. זאת לאחר קדנציה מוצלחת ביותר של שלוש שנים וחצי, שבמהלכה הצליח להקים בית משפט כלכלי, להשלים חקיקה חשובה כמו חוק האכיפה המנהלית, תיקונים לחוק הייעוץ וחוק החברות.

לנוכח לוח הזמנים הקצר יהיה על הוועדה להשלים את עבודתה עד סוף מארס כדי לאפשר למועמד שייבחר כניסה חלקה וחפיפה בתפקיד. עד כה עלו שמות של חמישה מועמדים לתפקיד: המועמד הפנימי הוא שוני אלבק, היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך. אלבק, המכהן כבר חמש שנים בתפקידו, נתמך על ידי גושן ומקובל על סגל הרשות. לאלבק אין פרופיל ציבורי גבוה, אך הוא נחשב למקצוען שמכיר היטב את הרשות ואת פעילותה בכל רבדיה והוא היה זה שהוביל את הפרויקטים הגדולים של גושן. היתרון הגדול של אלבק הוא היכרותו עם הנעשה ברשות, שתאפשר לו כניסה מהירה מאוד לתפקיד.

מועמדים נוספים ששמם עלה עד כה הם דורית סלינגר מנכ"לית מעלות הפורשת; ראובן קובנט, לשעבר מנכ"ל דן אנד ברדסטריט וראש מחלקת חקירות ברשות; פרופ' שמואל האוזר, שהיה הכלכלן הראשי של הרשות; ופרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה.