עוד חברת ביומד באחד-העם; גלייקומיינדס גייסה 20.6 מיליון שקל

מוכרת בארה"ב בדיקות אבחון להידרדרות מחלת טרשת נפוצה ■ מנכ"ל החברה אבינועם דוקלר: "הצלחת ההנפקה תאפשר לחברה להרחיב בעקביות את פעילותה"

עוד חברת ביומד מגיעה לבורסה באחד-העם: חברת גלייקומיינדס (Glycominds) השלימה בהצלחה את ההנפקה הראשונית לציבור וגייסה 20.6 מיליון שקל בהנפקה של מניות.

גלייקומיינדס, המפתחת ומוכרת טכנולוגיה לאבחון מוקדם וניהול של מחלת טרשת נפוצה, מייעדת את כספי ההנפקה להמשך והאצת השיווק והמכירות בארה"ב, גיוס של אנשי מכירות, סגירת חוזי שיפוי עם חברות ביטוח והשלמת ניסויים קליניים של בדיקות דם מתקדמות נוספות הנמצאות בצנרת.

החברה מעריכה את פוטנציאל שוק הבדיקות לטרשת נפוצה בכ-1 מיליארד דולר, בעוד שוק התרופות בתחום הטרשת הנפוצה צומח בקצב של 10% בשנה. החברה גייסה, עד וכולל ההנפקה, כ-127 מיליון שקל ובין בעלי המניות הגדולים בחברה גם היו"ר חנן גילוץ, קרן BRM, רוברט טאוב וד"ר חן אבן.

במסגרת המכרז הציבורי התקבלו 96 הזמנות לרכישת יחידות בסך כולל של 100,238 יחידות. בכל יחידה הוצעו 85 מניות במחיר של 2.4 שקלים למניה, וההנפקה נסגרה במחיר של 204 שקל ליחידה. את ההנפקה הובילו דש איפקס חיתום.

אבינועם דוקלר, מנכ"ל גלייקומיינדס, ציין כי "אנחנו גאים ושמחים מאוד על הצלחת ההנפקה והבעת האמון מצד שוק ההון בחברה ובאסטרטגיה העסקית שלה. אני רוצה להודות לכל בעלי המניות הקיימים והחדשים על האמון והתמיכה בחברה וכן לכל היועצים, העובדים וצוות החברה שעמל רבות להוצאתה לפועל של ההנפקה. הצלחת ההנפקה תאפשר לחברה להרחיב בעקביות את פעילותה ולזכות בהכרה בינלאומית לאיכות הטכנולוגית ולמוצריה הייחודיים המביאים בשורה חדשה לרפואה מותאמת אישית בטרשת הנפוצה".

ד"ר ניר דותן, מנהל טכנולוגי ראשי וסמנכ"ל הפיתוח, מסר כי "שנים של פיתוח טכנולוגי וניסויים קליניים בלמעלה מ-2,000 חולים מהווים פריצת דרך עבור חולים ורופאים בטרשת נפוצה. אנו גאים ביכולות החברה וצוותי הפיתוח שלה להביא מוצרים חיוניים לשוק. כ- 400 אלף חולים בארה"ב בשלב ראשון וכ-2 מיליון חולים בשאר העולם זכאים לטיפול המותאם למחלתם".