ברקליס: "גם אם לא יימצא נפט ב'לוויתן' - רציו שווה 71 אג'"

האנליסט דייוויד קפלן: "תמחור רציו מתעלם לחלוטין מפוטנציאל הנפט ב'לוויתן'; רציו נסחרת כעת במחיר שמשקף רק את ערך הגז בקידוח" ■ רציו משלימה זינוק דו-יומי של מעל 15% לאחר שנפלה בשבועיים ב-25% ■ דריכות רבה בשוק לקראת פרסום תוצאות הנפט עד סוף מארס

גם לאחר זינוק של מעל 10% אתמול (ג'), בברקליס נותרים היום שוריים לגבי רציו . בסקירה מיוחדת שהגיעה לידי "גלובס" כותב האנליסט דיויד קפלן כי "הפוטנציאל של קידוח 'לוויתן' לא מתומחר ברציו".

קפלן מעריך כי רציו, המחזיקה ב-15% מהזכויות ב"לוויתן", נסחרת כעת במחיר שמשקף רק את ערך הגז ב"לוויתן". המחיר, מציין קפלן, מתעלם לחלוטין מפוטנציאל הנפט במאגר והשתתפות ערה של השותפות ב"לוויתן" ביצוא הנפט.

קפלן מצייר בפני הקוראים 2 מודלים: באחד, הוא מציין כי בתרחיש של 50% יצוא גז מ"לוויתן" ו-0% למציאת נפט, רציו צריכה להיסחר תמורת 71 אגורות ליה"ש כלומר עלייה של כ-24% על מחיר הבסיס הבוקר באחד-העם. במודל השני מציין קפלן כי בתרחישים של מציאת נפט ב-2 השכבות הייעודיות, מחירה של רציו צריך לעמוד על 80 אגורות ליה"ש - זינוק של כ-39% על מחיר הבסיס.

נזכיר כי השוק עצמו דרוך מאוד לתוצאות הנפט במאגר, שאמורות להתפרסם עד סוף חודש מארס על ידי השותפה האמריקנית, נובל אנרג'י, המחזיקה ב-39.66% מהזכויות בקידוח. נציין את אבנר ודלק קידוחים, השותפות ב-22.67% מהזכויות הקידוח כ"א.

נציין כי כעת נערכים ב"לוויתן" לקדוח לקדוח את שכבת המטרה השלישית, בעומק של 7,200 מטר, שם על פי ההערכות ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט. בשכבת המטרה השנייה, הנמצאת בעומק של 5,800 מטר, קיימת הסתברות של 17% להימצאות עתודות נפט בר הפקה בהיקף של 3 מיליארד חביות.