"לא רק זינגה": אפליקציה ישראלית במשחקים החברתיים

ענף המשחקים החברתיים הוא אחד הצומחים ביותר באינטרנט: Incrediland מציעה עולם וירטואלי חברתי, המבוסס על עולם התוכן של חיות מחמד

ענף המשחקים החברתיים הוא אחד הצומחים ביותר באינטרנט, כשזינגה היא דוגמה אחת לחברה שמינפה את הפוטנציאל להכנסות של מאות מיליוני דולרים. ואולם, יש בו הרבה שחקנים, חברות שמפתחות משחקים וירטואליים הצוברים פופולריות באתרים החברתיים, ובפרט בפייסבוק.

הסטארט-אפ הישראלי Incrediland, שהוקם בשנה שעברה על-ידי יובל אמיר שמשמש כמנכ"ל, פיתח אפליקציית פייסבוק שמציעה עולם וירטואלי חברתי, המבוסס על עולם התוכן של חיות מחמד.

"רוב המשחקים מתבססים על אותו עיקרון - לבנות ולנהל עיר, חווה או מסעדה. אנחנו מציעים סביבה שונה - משחק אוספים של חיות מחמד", אומר אמיר.

בדומה למשחקי אוספים, שמצריכים להשלים סדרה של קלפים, בולים או מטבעות, המטרה היא לגדל חיות וירטואליות ולהשיג את האוסף המלא של כל המינים והזנים הקיימים. הגרפיקה מעט ילדותית אבל ברמה גבוהה, והמשחק פונה לכל הגילאים. זאת, לצד אלמנט לימודי הקשור לעולם הגנטיקה.

"זה לא משחק פשוט", מודה אמיר. "יש המון אפשרויות שעומדות בפני המשתמשים - להאכיל את היצור, ללמד אותו טריקים, להעמיד אותו למכירה ואף למצוא לו את הזיווג הנכון, שיאפשר ליצור זנים חדשים ולהשלים סדרה".

נעזרים בחברים

למשחק יש אלמנט חברתי חזק. "המשתמשים משווים תוצאות והישגים עם חברים, וחייבים להיעזר בהם על-מנת למצוא זיווג ולהשלים את האוספים", אומר אמיר. מלבד זאת, במשחק יש גם מרכיב אסטרטגי, שמאפשר לחשב באופן סטטיסטי מהם סיכויי הרבייה של היצורים, בהתאם לתכונות הגנטיות שיש לכל יצור שבמשחק.

אמיר הוא ביולוג בהשכלתו, אבל עם ותק של 15 שנה בענף ההיי-טק, בין היתר כסמנכ"ל המוצר של Knocka TV שנסגרה, Taboola ו-Conduit. "הרעיון של המשחק מלווה אותי זמן רב - עוד לפני שזינגה התחילה לשחרר את המשחקים שלה", אומר אמיר. אולם, המשקיעים לא זיהו את הטרנד, ואמיר לא הצליח בעבר לגייס כסף.

כעת מקווים בחברה להצליח לגייס הון נוסף. עד כה, היא גייסה 100 אלף דולר ממשקיע פרטי מדרום אפריקה. המשחק הושק ללא שיווק לפני ארבעה חודשים, וכעת מספר המשתמשים הפעילים בו הוא 17 אלף גולשים בחודש.

* מה המודל העסקי שלכם?

"המשחק פתוח באופן מלא בפני המשתמשים בחודש הראשון, ולאחר מכן אנחנו מפעילים מודל של Freemium - דמי מנוי חודשיים המציעים למשתמש פיצ'רים נוספים במשחק. בנוסף, ניתן לקנות כסף וירטואלי שמאפשר להתקדם מהר יותר".

למרות שליטתה הבלתי מעורערת של זינגה בענף, אמיר סבור שהשוק רק בתחילת דרכו. "אני לא חושב ש-Incrediland יכולה להיות FarmVille, שכן לא מדובר במשחק פשוט שפונה למכנה הנמוך ביותר. אבל יש לנו פוטנציאל להגיע לעשרות מיליוני משתמשים. המטרה היא לא להשיק עוד ועוד משחקים אלא להרחיב את עולם התוכן של המשחק הזה - לא מוכרחים להיות זינגה בשביל להצליח בתחום הזה".