בארינבוים מבטל תוכניות לרכישת נדל"ן בארה"ב

ירכוש את מניות השותפים האמריקנים בבי.ג'י.איי תמורת 9.5 מיליון דולר ■ "הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות ביחס לביצוע השקעות בארה"ב"

הכניסה של צביקה בארינבוים להשקעות בתחום הנדל"ן בארה"ב נדחית לפי שעה: חברת בי.ג'י.איי השקעות מדווחת כי בעל השליטה, בארינבוים, חתם על הסכם היפרדות משותפיו האמריקנים סאני קאהן וראסל גלבוט, והוא ירכוש מהם את חלקם בחברה תמורת 9.5 מיליון דולר.

בי.ג'י.איי השקעות הקימה אשתקד מיזם שאמור היה להשקיע בנדל"ן אמריקני, יחד עם Crescent Heights של קאהן וגלבוט. האחרונה היא חברת נדל"ן גדולה בארה"ב, שהקשר עמה נוצר עוד בשנת 2005 כשהצדדים ניסו לרכוש יחדיו את חברת שיכון ובינוי.

בהודעת בי.ג'י.איי לבורסה נמסר, כי "הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות ביחס לביצוע השקעות בארה"ב, לרבות ביחס לחובות הדיווח שיחולו על החברה בקשר עם ההשקעות המשותפות, וביחס לזכויות הווטו להן תהיה זכאית".

בינואר 2010 חתמו קאהן וגלבוט על הסכם הצטרפות לבי.ג'י.איי. הם רכשו במסגרת ההסכם 17% ממניות החברה תמורת 38 מיליון שקל, כחלק מהמהלך להקמת הפעילות המשותפת. בארינבוים, קאהן וגלבוט תכננו להשקיע בפעילות במשותף 20 מיליון דולר, ולבצע השקעות גדולות באמצעות מינוף.

Crescent Heights ביצעה מצידה מספר השקעות בתחום הנדל"ן בישראל, ובהן רכישת מתחם עלית ברמת גן, שנמכר לאזורים בשנת 2007 תמורת כ-80 מיליון דולר; ורכישת מתחם רסיטל הסמוך, שנמכר ב-2010 לקבוצת רכישה תמורת כ-70 מיליון דולר.

בי.ג'י.איי היא חברת השקעות הפועלת בשני תחומים: פיננסים, באמצעות הבנק לפיתוח התעשייה; וטקסטיל, באמצעות החזקה של 45% מחברת בגיר. הבנק לפיתוח תעשייה נרכש בדצמבר 2009 תמורת 573 מיליון שקל, ובאחרונה בוחנת החברה את מכירת החזקותיה בו ברווח נאה. בי.ג'י.איי נסחרת בשווי של 213 מיליון שקל, לאחר שאת 2009 היא סיימה ברווח נקי של 62 מיליון שקל.