לראשונה מאז "עופרת יצוקה": שתי רקטות נפלו בבאר-שבע

אזעקה עולה ויורדת נשמעה הערב בבאר שבע בעקבות ירי רקטות לאזור ■ אחת הרקטות נפלה סמוך לבית בעיר וגרמה נזק למכוניות ■ מספר תושבים לקו בחרדה ומד"א העלה כוננות

שוב הסלמה בדרום: שתי רקטות גראד שנורו הערב מרצועת עזה התפוצצו בבאר שבע ובעיר הופעלה אזעקה עולה ויורדת. שתי נשים ושני ילדים נפצעו קל באירוע והם פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה לאחר שלקו בחרדה.

על פי הדיווח נחתה אחת הרקטות בתחומי העיר והשנייה מחוץ לעיר. כמו כן, נגרם נזק כבד לבניין שנפגע ולמספר מכוניות בעיר. הרקטה שנחתה בשטח העיר, נפלה סמוך למבנה מגורים. דיירי הבית ששמעו את האזעקה, הספיקו להיכנס למרחב מוגן ולתפוס מחסה.

"שמענו אזעקה, אבל אף אחד לא הגיב בתוך באר שבע", סיפרה סתיו, תושבת המרכז שהייתה בבאר שבע בזמן נפילת הרקטות, לחדשות 2 באינטרנט. "כעבור שלושה דקות שמענו שני בומים במרחק של שני קילומטרים בערך", הוסיפה.

במד"א העלו את רמת הכוננות

"חשבתי בהתחלה שמדובר בתרגיל, אבל ליתר ביטחון תפסתי מחסה", סיפרה עליזה, תושבת העיר. "בסוף שמעתי בום גדול שהרעיד את כל הקירות בבית. זה היה מפחיד", הוסיפה עליזה.

בעקבות הנפילות, ביקשה המשטרה מהתושבים להיכנס למקלטים. במד"א העלו את רמת הכוננות לרמה ג' וממשיכים לסרוק אחר נפגעים.

ממשטרת מרחב הנגב נמסר כי לאחר קבלת הדיווח על הנפילה, החלו השוטרים לבצע סריקות באזור לאתר את הרקטות. עם זאת, לעת עתה טרם זוהה מקום הנפילות."בסוף שמעתי בום גדול שהרעיד את כל הקירות בבית. זה היה מפחיד", הוסיפה עליזה.

בעקבות הנפילות, ביקשה המשטרה מהתושבים להיכנס למקלטים. במד"א העלו את רמת הכוננות לרמה ג' וממשיכים לסרוק אחר נפגעים. ממשטרת מרחב הנגב נמסר כי לאחר קבלת הדיווח על הנפילה, החלו השוטרים לבצע סריקות באזור לאתר את הרקטות. עם זאת, לעת עתה טרם זוהה מקום הנפילות.

בצהריים: 3 פצצות מרגמה בשער הנגב

מדובר צה"ל נמסר כי "התושבים מתבקשים לגלות עירנות ולהיכנס למרחבים המוגנים למשמע קול נפץ או אזעקה. כוחות פיקוד העורף נמצאים באזור ומתחקרים את האירוע". להנחיות נוספות ניתן להתקשר למוקד פיקוד העורף במספר 1207 או להתעדכן באתר האינטרנט.

בצהריים התפוצצו שלוש פצצות מרגמה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, זמן קצר לאחר פעילות כוחות צה"ל בגבול. אחת מהן התפוצצה סמוך למגרש כדורגל, השנייה נפלה ליד בריכת בקיבוץ במועצה, והשלישית נפלה בשטח פתוח ליד גדר הקיבוץ. הירי בוצע זמן קצר לאחר ש-11 פלסטינים נפצעו מפגזים שירה צה"ל במזרח רצועת עזה.