ד"ר שלמה דוידוביץ: ניסו לחסל את הקריירה שלי כמנתח גב

דוידוביץ, מנתח גב בכיר, תובע דיבה מרופאים בכירים בטענה כי ביקשו לחסל את הקריירה שלו, וזאת מתוך חששם ששיטת ניתוח חדשנית וייחודית שהוא ייבא לישראל תפגע בפרנסתם

ד"ר שלמה דוידוביץ, מנתח גב בכיר ובעל שם עולמי, הגיש שלשום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת דיבה ורשלנות בסך 8 מיליון שקל נגד רופאים בכירים, בטענה כי ביקשו לחסל את הקריירה שלו כמנתח גב, וזאת מתוך חששם ששיטת ניתוח חדשנית וייחודית, שהוא ייבא לישראל, תפגע בפרנסתם.

המנתחים הנתבעים הם ד"ר נחשון קנולר, ד"ר צבי לידר, ד"ר גד ולן וד"ר אלי אשכנזי, מנתחים מובילים במרכזים רפואיים בולטים בישראל.

בנוסף תובע ד"ר דוידוביץ את חדשות ערוץ 10 בגין פרסומים שהוציאו, לדבריו, את דיבתו רעה.

באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ טוען דוידוביץ, מומחה בנוירוכירורגיה, כי במהלך תקופת עבודה בת כ-3 שנים במרכז רפואי ידוע בארה"ב, הוא רכש לעצמו מומחיות ייחודית בביצוע ניתוחים אנדוסקופיים - זעיר פולשניים - של עמוד השדרה.

לדבריו, השיטה שפיתח מונעת בחלק גדול מהמקרים את הצורך בביצוע ניתוחים פתוחים בגב ובקיבועים (החדרת ברגים), ובכך מפחיתה במידה רבה את הסבל שעל החולים לחוות.

עוד נטען בכתב התביעה כי מזה כשנתיים מבצע ד"ר דוידוביץ את הניתוחים בשיטה החדשנית והייחודית בבתי-החולים "בילינסון" ו"אסותא". השיטה זכתה לפופולריות חסרת תקדים, והתורים לד"ר דוידוביץ הלכו והתארכו. בשנתיים בלבד הוא ביצע למעלה מ-450 ניתוחים.

במקביל, נטען בכתב התביעה, התורים לניתוחים ה"קונבנציונליים" אצל מנתחים אחרים הלכו והתקצרו, ולכן חברו אלה יחד כדי לחסל את הצלחתו של ד"ר דוידוביץ.

עוד טוען ד"ר דוידוביץ בתביעה כי הצלחתו עוררה מורת-רוח בקרב מנתחי הגב הנתבעים, שכולם מנתחים באופן פרטי, והם פתחו ב"ציד מכשפות" נגדו, "על מנת להסירו מדרכם ולחסל את הקריירה הרפואית שלו".

בנוסף תובע ד"ר דוידוביץ כאמוא את חברת החדשות של ערוץ 10, את מנכ"ל החברה ראודור בנזימן ואת הכתבים אסף זוהר והילה אלרואי, שלדבריו הציגו אותו באור שלילי, מכפיש ומבזה במסגרת המהדורה המרכזית של החדשות, זאת ללא כל ביסוס אמיתי.

בין היתר, טוען התובע, פורסם בערוץ 10 כאילו ד"ר דוידוביץ מכסה את חלונות חדר הניתוח במגבות, על מנת שלא יהיה ניתן לראות מה קורה בתוכו בעת שהוא מנתח (דבר שהוכחש מכל וכל על-ידי בית-החולים אסותא, שבו מבוצעים הניתוחים).

לטענת התובע, בעקבות קמפיין ההכפשה נעצרה הנסיקה המטאורית שלו כמנתח בשיטה החדשנית והייחודית, ונגרמו לו נזקים חמורים.

יצוין כי בתגובות שהגישו בתי החולים בילינסון ואסותא לכתבות ששודרו בערוץ 10 בעניינו של ד"ר דוידוביץ, הם עומדים לצדו וגורסים כי הרופאים הבכירים, שהעלו את ההאשמות החמורות אודותיו, מונעים על-ידי אינטרסים כלכליים ומתוך חשש כי הצלחתו תפגע בהצלחתם.

טרם הוגש כתב הגנה.