שאלת סטיב ג'ובס

למה התקשורת מתעסקת באופן אובססיבי כל-כך במצבו הבריאותי של מנכ"ל אפל?

אין הרבה דוגמאות לחברות טכנולוגיה שהמנכ"ל שלהן זוכה לצילומי פפראצי, משל היה כוכב הוליוודי. סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, יצא באמצע ינואר לחופשת מחלה ללא הגבלת זמן. בשבועיים האחרונים הפך ג'ובס מוקד משיכה לצלמים שניסו לתפוס תמונות שלו, בשביל להבין עד כמה הוא חולה.

לקראת סוף השבוע שעבר התפרסמה בצהובון בריטי תמונה בה נראה ג'ובס כחוש ורזה, כשהוא יוצא ממרכז רפואי. לאחר מכן התפרסמה תמונה רשמית, בה סועד ג'ובס עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ובכירים נוספים מעולם העסקים האמריקני. בתמונה הזו ג'ובס נראה רק מהגב, וקשה להבין ממנה על מצבו.

באמצע השבוע הזה כבר התפרסם קטע וידיאו קצר, שמראה את ג'ובס יוצא ממסעדה, כשהוא פוסע לאט ומתקשה ללכת בצורה חלקה. בנוסף לקטעים המצולמים, התפרסמו שמועות שלג'ובס נותרו 6 שבועות לחיות, בשל מחלת הסרטן בה לקה.

ג'ובס אובחן ב-2003 כחולה סרטן לבלב. הוא נטל חופשת מחלה של חצי שנה ב-2009, שבמהלכה עבר השתלת כבד, כך לפי דיווחים.

ההתעסקות בבריאותו של ג'ובס לא דומה לכיסוי התקשורתי לו זכו בעבר בכירים בחברות אחרות. הסיבה היא שג'ובס בן ה-56 הוא אחד האנשים שהשפיעו בעשורים האחרונים יותר מכולם על עולם הטכנולוגיה.

ללא ג'ובס, כנראה שוק הטלפונים לא היה מתקדם כך אל עבר מסכי המגע, והממשקים של הטלפונים החכמים היו מסורבלים ומתאימים לבוגרי קורסים בתכנות.

לצד העיסוק בג'ובס, ההערכות לגבי מוצרים חדשים של אפל לא פוסקים. בימים האחרונים הופצו שמועות שאפל תדחה את השקת האייפד 2 בעקבות בעיות ייצור. השמועות הללו התפוגגו השבוע, לאחר שאפל הוציאה הזמנה רשמית לעיתונאים להכרזה הרשמית של המוצר בשבוע הבא.

גל השמועות סביב אפל כנראה שלא יפסיק בעתיד הקרוב וגם אחרי ההכרזה על האייפד 2. הערכות בשוק יתמקדו באייפון הבא ולא פחות מזה - במצבו האקטואלי של ג'ובס.