"צאו מהשוק עד תחילת יולי: ה-S&P יצנח 30% עד סוף 2011"

כך כותב פול פארל, פרשן כלכלי במרקטווץ' שמצטט את דבריו של ג'רמי גרנת'האם, יועץ השקעות שמנהל נכסים ב-107 מיליארד דולר ■ "מתישהו כל השקרנים והשקרים יפסיקו לעבוד"

"מדד ה-S&P 500 נסחר במחיר מנופח. הוא שווה לא יותר מ-910 נקודות - צאו בהקדם מהשוק לפני שהמדד יגיע ל-1,500 נקודות", כך כותב פול פארל, פרשן כלכלי במרקטווץ' שמצטט את דבריו של ג'רמי גרנת'האם, יועץ השקעות שמנהל נכסים ב-107 מיליארד דולר, בטור תחת הכותרת "קריסה כלכלית 2011" (בתרגום חופשי).

מדד ה-S&P500 נסגר ב-1,307 נק' אתמול (ד'), אחרי שירד ב-0.6% במהלך המסחר בוול סטריט.

לדברי פארל, קובעי המדיניות והבכירים בוול סטריט "שקרנים, כולם שקרנים - ואנחנו רוצים להאמין לכל הפוליטיקאים האלה והבנקאים. פארל טוען כי אותם אנשים לא נולדו כך, הם פשוט רכשו את המיומנות לשקר עם העבודה. "הם אומרים לנו שהכל ורוד, העתיד בטוח, וכי עלינו להתעלם מכל הטענות שאומרות הפוך - עד שזה מאוחר מדי והכל קורס", הוא אומר.

"השוק הוא קזינו, צאו ממנו כל עוד אתם יכולים, מומלץ עד 4 ביולי ובטח שלא אחרי חג המולד (סוף דצמבר). מתישהו כל השקרנים והשקרים יפסיקו לעבוד", לדבריו.

פארל וגרנת'האם מזהירים מפני שאננות יתר ואמונה עיוורת בכל מה שאומרים בוול סטריט ובפד'. "לפי מחקרים התנהגותיים, פוליטיקאים ואנליסטים משקרים לנו ב-93% מהזמן - בכל פעם שהם אומרים לנו משהו, סביר כי זה שקר - בסבירות גבוהה פי 13 בהשוואה לסיכוי שיגידו אמת. זו הסיבה שהם מנצחים ואנחנו מפסידים", טוען פארל.

הפרשן הכלכלי יוצא נגד כל תוכנית החילוץ והסיוע של הממשל האמריקני לשווקים, וטוען כי "מדינת החילוץ (Bailout Nation) פשוט עושה טעות אחר טעות, וכל הטעויות הן זהות", הוא אומר. "הם אוהבים לשקר לנו, בכל יום אתה שומע כותרות של 'שוק שורי עוצמתי' או של 'פוטנציאל אפסייד גבוה בשנה הקרובה', ושאר שקרים - אל תאמינו להם, הם משקרים לכם ואתם קונים את השקים ואת המניות שהם ממליצים לכם, ונשארים קרחים מכאן ומכאן", לדבריו.

פארל וגרנת'האם, בניגוד לרוב הכלכלנים והאנליסטים בוול סטריט, צופים תחילתו של שוק דובי כבר בקיץ הקרוב, שיימשך לפחות עד אחרי הבחירות ב-2012. הוא מציע למשקיעים להתעורר ולהבין שעם זינוק מחירי הסחורות והריבית הנמוכה, "הנפילה בדרך להיות מציאותית, והיא תהיה כואבת".

"הבועה תתפוצץ כבר השנה", אומר גרנת'האם. "אם מדד ה-S&P 500 יעלה ל-1,500 נק' זה רשמית יהיה בועה, וכל הבועות סופן להתפוצץ. אין שום סיבה למחיר הנוכחי שהמדד נסחר בו, ואחת כמה וכמה אם יגיע ל-1,500 - צאו מהשוק אם הרגע הזה יגיע".