רגע לפני מסקנות ביניים: עימות חריף בוועדת חייק

חברים בוועדת חייק לבחינת תעריפי בזק: היועצת המשפטית מנסה למנוע פרסום מסקנות שנוגדות את השקפותיה ■ היועצת: לשימוע השלכות רחבות שלא נדונו

עימות עקרוני-משפטי קשה בוועדת חייק. העימות פרץ שלשום (ג') בין מרבית חברי הוועדה לבין היועצת המשפטית של משרד התקשורת נגה רובינשטיין, סביב נוסח השימוע וההערות שהעבירה. ל"גלובס" נודע שביום שלישי התכנסה הוועדה לדיון מסכם על מסקנות הביניים, שאמורות היו להתפרסם השבוע. בעקבות המחלוקות נדחה הפרסום לשבוע הבא.

רובינשטיין העבירה הערות משפטיות לפני הדיון המסכם, ובהן השגות רבות על נוסח השימוע. לטענתה, אלה הערות משפטיות גרידא, אך חלק מחברי הוועדה סבורים שמדובר בניסיון למנוע מהוועדה להביע את עמדתה ולהוציא לפועל את החלטותיה - בכסות משפטית.

לדברי גורמים בוועדה, רובינשטיין טענה שאין מניעה משפטית לפרסם את השימוע כפי שהוועדה רוצה, אולם יש למסמך השלכות רחבות שעליהן יש לתת את הדעת. בכך, למעשה מותחת רובינשטיין ביקורת על הדרך שבה התקבלו ההחלטות, ומטילה ספק בביסוסן.

בשלב מסוים טענו חלק מחברי הועדה כלפי רובינשטיין שהוועדה אינה מעוניינת לשמוע את דעותיה בנושאי תקשורת, אלא את חוות דעתה המשפטית בלבד. הוויכוח הגיע לידי כך שלטענת חלק מחברי הוועדה אמרה רובינשטיין שבכוונתה לפרסם חוות דעת משפטית נפרדת שמסתייגת מהיבטים מסוימים בשימוע, וטענה שאם לא רוצים לשמוע את עמדתה ולדון בהערותיה, לא תהיה לה ברירה אלא להביע אותה בכלים שלה. בתגובה השיבו שהוועדה יכולה לקחת ייעוץ משפטי נפרד.

בעקבות הדיון הקשה, פנו חלק מהחברים לשר התקשורת משה כחלון ודיווחו לו על שאירע בו.

"ההערות נשקלות"

ההערות של רובינשטיין נגעו לשאלות העקרוניות בעניין ההפרדה המבנית שחלה על בזק והוט, ועל הפיקוח על התעריפים של בזק, ומתי וכיצד יבוטלו.

יו"ר הוועדה אמיר חייק אמר בתגובה: "לעתים יש אי הסכמות, ונגשר עליהן לצורך קידום עבודת הוועדה. ההערות שניתנו על ידי המחלקה המשפטית של משרד התקשורת נשקלות".

ממשרד התקשורת נמסר: "צר לנו שנושאים העולים בדיוני הוועדה נדונים מעל דפי העיתון. חלק מהליך עבודה הוא לגבש את התייחסותם לטיוטות מסמכים המועברות אליהם, ואנו בטוחים שהוועדה תדון בהתייחסויות לגופן".