ברלוסקוני: "לפי העדכון האחרון - קדאפי לא שולט בלוב"

(עדכון) - בן בריתו הקרוב ביותר של שליט לוב באירופה מעיד כי עידן קדאפי הגיע לסופו ■ במקביל מגיעים דיווחים על טבח בנשים וילדים מצד אנשיו, שחוטפים את הגופות כדי להעלים ראיות

סוף עידן קדאפי? ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני אומר כי נשיא לוב מועמר קדאפי אינו שולט יותר במדינה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. ברלוסקוני, שנחשב לבן בריתו הקרוב ביותר של קדאפי אמר את הדברים בפגישה עם עמיתיו שקיים היום ברומא.

"לפי העדכונים שמגיעים אלי בדקות האחרונות, נראה כי קדאפי לא שולט יותר על המצב בלוב", אמר ראש ממשלת איטליה בצהריים. ברלוסקוני, שהיה מאופק עד כה בהתבטאויותיו כלפי האלימות בלוב, אמר כי המהפכה בצפון אפריקה יכולה להביא עמה דמוקרטיה וחופש, אבל גם ליצור "מרכז איסלאמי מסוכן וקיצוני במרחק לא רב מחופינו", שיגררו עזיבה המונית של פליטים.

"לפי העדכונים שמגיעים אלי בדקות האחרונות, נראה כי קדאפי לא שולט יותר על המצב בלוב", אמר ראש ממשלת איטליה בצהריים.

ברלוסקוני, שהיה מאופק עד כה בהתבטאויותיו כלפי האלימות בלוב, אמר כי המהפכה בצפון אפריקה יכולה להביא עמה דמוקרטיה וחופש, אבל גם ליצור "מרכז איסלאמי מסוכן וקיצוני במרחק לא רב מחופינו", שיגררו עזיבה המונית של פליטים.

"אנשי קדאפי חוטפים גופות מהרחוב כדי להעלים ראיות"

לצד העדויות הסותרות על מספר הקורבנות בלוב מידי אנשיו של הנשיא מועמר קדאפי, ממשיכות להגיע עדויות על מרחץ דמים שמתנהל במדינה נגד מתנגדי המשטר. אחד התושבים מספר על שכירי חרב שיורים בנשים וילדים ללא אבחנה ודואגים להסתיר את הגופות כדי לא להשאיר ראיות.

בראיון טלפוני לרשת CNN אמר האיש, שהזדהה בשם ראדה כדי לא לפגוע בו ובבני משפחתו, כי אנשים מטעמו של קדאפי מסתובבים ברחובות בלבוש אזרחי ומטילים מורא על התושבים. לדבריו, שניים מהם ירו אמש בשני אחיו למוות בשעה שהפגינו נגד המשטר. בנוסף דיווח התושב על שכנים שלו שנהרגו בימים האחרונים בידי אותם שכירי חרב.

"הגופות נחטפו מהרחוב", הוסיף ראדה. "שכנים אחרים שלי סיפרו לי שאנשיו של קדאפי חטפו את הפצועים מבתי החולים למקום לא ידוע. הם מבצעים את הפשע המושלם ודואגים להסתיר את כל הראיות שיקשרו אותם לטבח שמתבצע".

ראדה ציין כי העם בלוב נמצא במצב של חוסר אונים מוחלט. "קדאפי דואג שאיש לא יידע שום דבר על מה שמתרחש במדינה", אמר בכאב. על פי הערכות, עד כה נהרגו למעלה מאלפיים בני אדם בעימותים עם אנשיו של קדאפי, אך בגלל האיפול התקשורתי במדינה, מדובר בדיווחים לא רשמיים וייתכן שהמספרים גבוהים בהרבה.

מאז נאומו של מנהיג לוב מועמר קדאפי שלשום, בו הבטיח להילחם במתנגדיו, מתגברים הדיווחים על הרג המוני במדינה. תמונות ודיווחים ממקורות שונים מגלים קברי אחים, בהם נקברים בזה אחר זה אלפי מפגינים.

בתיעוד ראשון ויוצא דופן מהמדינה הבוערת נחשפו היום תמונות של מאות קברים של אזרחים לובים שנטבחו במהלך ההפגנות. בנוסף מתקבלים דיווחים מגורמים רשמיים על כאלף הרוגים. בתמונות, ששודרו במספר כלי תקשורת ברחבי העולם, ניתן לראות כי בחלק מהקברים כבר נטמנו עשרות הרוגים, וכי חלקם עדיין חשופים - וממתינים להרוגים הבאים.