גורם בחברה לישראל: "בעלי 'תמר' מנסים לסחוט אותנו"

"מעריב": בחברה לישראל טוענים כי שותפות תמר מנצלת את אספקת הגז ממצרים ופועלת בסחטנות ■ בקבוצת תשובה מתעקשים: "הנסיבות השתנו, צריך לפתוח את המו"מ"

זרימת הגז ממצרים עדיין לא חודשה, והמחלוקת בין קבוצת החברה לישראל לבין בעלי השליטה בקידוח תמר על התנאים לאספקת הגז מהקידוח לחברות הקבוצה - עומדת על סף פיצוץ.

"מעריב" מדווח הבוקר (א') כי קבוצות דלק וישראמקו, בעלות השליטה בקידוח תמר ביחד עם נובל אנרג'י, אינן מתכוונות להכנע למכתב האולטימטום ששוגר על-ידי קבוצת החברה לישראל לפני כחודשיים. במכתב זה נדרשו בעלי קידוח תמר להודיע לחברה לישראל עד סוף חודש פברואר אם ברצונם להפוך לספקי הגז עבור המחצית השנייה של כמות הגז שבכוונת החברה לצרוך בעשור הקרוב.

בעלי תמר מדגישים כי הם מוכנים להכנס למשא-ומתן עם החברה לישראל - אבל לא בסגנון של מכתבי אולטימטום. "החברה לישראל חייבת להביא בחשבון את שינוי הנסיבות", מסר ל"מעריב" מקור בקבוצתו של יצחק תשובה.

"את המחצית הראשונה של החוזה הם סיפקו למצרים. הם שמרו לנו את המחצית הפחות אטרקטיבית של החוזה, הכוללת בין השאר אספקת גז מותנית לתחנת הכוח OPC או אספקת גז לתחנת כוח עתידית שכיל תקים בים המלח".

הגורם הוסיף כי זה בעצם אינו חוזה אלא אופציה לרכישת גז.

גורם בחברה לישראל מסר בתגובה כי פיצוץ צינור הגז המצרי לא יפגע בהערכות בתי הזיקוק לשימוש בגז. לדבריו, "בעלי קידוח תמר מנסים להעלות את מחיר הגז המהלך מכוער של סחטנות - אבל אנחנו לא ניכנע".