הגיזרה ממשיכה להתחמם: רקטת קסאם התפוצצה בדרום

גלי צה"ל: הפלסטינים מדווחים על מספר פצועים קל בתקיפות ■ מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף בתגובה להמשך ירי הרקטות לעבר ישראל בימים האחרונים

הדרום לא שקט. רקטת קסאם התפוצצה הבוקר (א') בשטח חקלאי פתוח במועצה האזורית אשכול. זאת, לאחר שאתמול בערב התפוצצה פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. במקביל, בעזה שב ותקף אתמול חיל האוויר כמה יעדים ברצועת עזה. כך מדווחים בגלי צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי בין היעדים: מנהרה במרכז הרצועה, שעלולה הייתה לשמש לחדירת מחבלים ויעדים נוספים בדרומה. הפלסטינים מדווחים על כמה פצועים קל בתקיפות. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בתגובה להמשך ירי הרקטות לעבר ישראל בימים האחרונים.

מוקדם יותר קרא השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', להחריף את התגובה הישראלית בעקבות הירי הבלתי פוסק מהרצועה. בצה"ל מעריכים כי לא מדובר בסבב הסלמה, למרות התחממות הגזרה הדרומית.

תת-אלוף במיל' צביקה פוגל אמר בגלי צה"ל כי מכיוון שבסיני אין כעת שלטון יציב, הארגונים הפלסטינים מנצלים את ההזדמנות כדי לבריח אמצעי לחימה נוספים. לדבריו, "הבחירות המתקרבות ברשות מעודדות גם הן את הארגונים הקיצוניים בראשות חמאס והג'יהאד האיסלאמי להמשיך ולירות את ישראל - כדי לצבור נקודות בציבור הפלסטיני, כאשר הם מעריכים ישראל לא תרצה לפתוח במבצע צבאי נרחב". הוא הוסיף ואמר כי "עד שלא יירד דם, ישראל לא תצא לסבב לחימה משמעותי".