ביוליין תתחיל בניסוי ההתקן המיועד לחולי התקף לב

החברה העוסקת בפיתוח תרופות צפוייה להתחיל את הניסוי במהלך המחצית השניה של 2011 ב-270 חולים ■ החולים ינותרו לתקופה של כחצי שנה לאחר הטיפול

חברת הביומד ביוליין , העוסקת בפיתוח תרופות, דיווחה הבוקר (א') כי צפוי ניסוי פיבוטלי ראשון במסגרת המשך הפיתוח הקליני של ההתקן הרפואי המיועד לחולים לאחר התקף לב (BL-1040). הניסוי צפוי להתחיל במהלך המחצית שניה של 2011.

מטרת הניסוי היא לבחון את יעלותו ובטיחותו של התקן במניעת שינויים פתולוגיים במבנה הלב העלולים להביא להתפתחות כשל לבבי לחולים שעברו אוטם שריר הלב. הניסוי יכלול 270 חולים הכוללים פלסבו. במסגרת הניסוי יטופלו חולים לאחר התקף לב בהתקן ומצבם ינותר לתקופה של כחצי שנה לאחר הטיפול.

את תהליך הפיתוח הקליני מובילה חברת איקריאה אתה חתמה ביוליין על הסכם פיתוח ומסחור ביולי 2009.

נזכיר כי בסוף 2010 ביוליין דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני Phase I/II לפיהן עולה כי הפורמולציה החדשנית המיועדת להסרה לא כירורגית של נגעי עור הנקראת BL-5010, נמצאה יעילה. יעדי הניסוי היו לבחון את בטיחות ויעילות BL-5010 בהסרת נגעי עור וכן להעריך את התוצאות הקוסמטיות בעקבות הטיפול בפורמולציה החדשנית.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין, מסרה: "אנו שבעי רצון מהמשך תהליך הפיתוח ע"י Ikaria, אשר ממשיכה בהליכים אינטנסיביים לפיתוח BL-1040, מוצר ייחודי למניעת שינויים פתולוגיים בלב. ניסוי זה הינו אחד מתוך שני ניסויים קליניים פיבוטליים אשר יבוצעו על ידי Ikaria בחפיפה חלקית. הם יכללו מספר רב של חולים על מנת לבחון את בטיחותו ויעילותו של BL-1040. אנו סמוכים ובטוחים ביכולותיה של Ikaria, על צוות החוקרים המיומן והמנוסה שלה, לבצע את הניסוי באופן המקצועי ביותר. במקביל ביוליין ממשיכה בקידום שאר הפרויקטים אשר בפורטפוליו ובאיתור מתמיד של פרויקטים מבטיחים נוספים".