הממשלה תחזק את מערכת הבריאות בעלות של 500 מ' ש'

כל שרי הממשלה תמכו בהצעה ואילו השר סילבן שלום נמנע ■ על פי ההצעה, יתווספו 960 מיטות אשפוז בבתי החולים בשש השנים הקרובות

הממשלה אישרה הבוקר (א') את התוכנית לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בהשקעה כוללת של 500 מיליון שקל. כל שרי הממשלה תמכו בהצעה ואילו השר סילבן שלום נמנע.

על פי ההצעה שגובשה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר יובל שטייניץ, יתווספו 960 מיטות אשפוז בבתי החולים בשש השנים הקרובות. תוספת המיטות האמורה תתבצע לצד הוספת 300 מיטות עם הקמת בית החולים החדש באשדוד, כך שסך תוספת המיטות הכולל יעמוד על 1260 מיטות. כמו כן יתווספו 100 מיטות בבתי החולים לבריאות הנפש.

עוד כוללת התוכנית הוספת 160 תקני כוח אדם עבור רופאים בבתי החולים בשנתיים הקרובות תוך מתן עדיפות לפריפריה,

הגדלת תפוקות בתי החולים וצמצום התורים באמצעות עידוד לימוד מקצועות הרפואה במחסור, הקצאת משאבים להעסקת רופאים באזורי הפריפריה ועידוד תורנויות ומשמרות רופאים מחוץ לשעות העבודה. בנוסף, תינתן תמיכה בעלות של 75 מיליון שקל בשנה לפיתוח שירותים מונעי ומחליפי אשפוז בקהילה, לרבות טיפולי בית, טיפול מונע באי ספיקת לב, שיקום ריאה ועוד.

במסגרת התוכנית, המשותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד האוצר, יוגדל מספר הסטודנטים לסיעוד ב-185 מכסות (מעבר ל-200 המכסות שאושרו ביוני 2010). בסך הכל יעמוד מספר התקנים על 385. כמו כן יעלה מספר מכשירי ה-MRI מ-10 ל- 21 ויוספו 8 מאיצים קוויים למרכזי הקרנות לחולי סרטן ותתווסף יחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים בנהריה וכן תגדל זמינות ונגישות חיסונים לילדים בפזורה הבדואית בנגב.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר במהלך הדיון כי הדגש בתוכנית הוא על הפריפריה. שטיינית הסביר שבעוד שבתי חולים במרכז הארץ נהנים מתרומות, בפריפריה נדרשים בתי החולים לעזרה ממשלתית. שר האוצר עדכן עוד כי בעוד כחודש וחצי יוכרז הזוכה במכרז על בית החולים באשדוד.

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום שנמנע בהצבעה, הסביר כי "הבריאות היא מרכיב חשוב בחוסן הלאומי, אמר. מצב בתי החולים מבחינת המיטות הוא קטסטרופלי, בעיקר חמור המצב בפריפריה מבחינת מספר בתי חולים, רופאים מומחים, חדרי ניתוח ומחלקות לטיפול נמרץ. בהחלטת הממשלה אין מספר מדוייק של מיטות שהוקצו לפריפריה, דבר שפותח פתח ללחצי בתי החולים במרכז הארץ שלמנהלים שלהם יש יותר נגישות למקבלי ההחלטות. מדובר בחיי אדם, צריך להוציא את הנושא הזה מכל מאבקי כוח. ההחלטה היא בכיוון הנכון אך כיוון שאינה קובעת מספר מיטות החלטתי להימנע".