מתח בטבע: ה-FDA ידון מחר במתחרה של מרק לקופקסון

הקלדריביין לטיפול בטרשת נפוצה קיבל 2 חוות דעת שליליות באירופה ■ IBI: "אישור המוצר ע"י ה-FDA, שלא לפי ציפיות השוק, יכול לדחוף את את טבע דרומה"

מתח במניית טבע : מחר (ב') צפוי מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) לדון בתרופת הקלדריביין של מרק לטיפול בטרשת נפוצה. מדובר באיום נוסף על תרופת הבלוקבסטר של טבע לטיפול במחלה - הקופקסון. נציין כי המוצר כבר קיבל 2 חוות דעת שליליות מהוועדה האירופית.

האנליסטית נתלי גוטליב מ-IBI מעריכה כי "השוק מניח כי המוצר לא יקבל את אישור ה-FDA, מאחר וכי לרוב ה-FDA מחמיר יותר ממקבילו האירופי, אולם אף פעם אי אפשר לדעת".

גוטליב ממשיכה ומציינת כי אי אישור המוצר יכול להוות אירוע חיובי למניות הטרשת אך יש לזכור כי אי אישור המוצר של מרק די מתומחר. "יחד עם זאת, אישור המוצר ע"י ה-FDA, שלא לפי ציפיות השוק, יכול לדחוף את מניות החברות הפעילות בתחום הטרשת הנפוצה, ובכלל זאת גם את טבע, דרומה", סיכמה גוטליב.

נזכיר כי בסוף יולי 2010 עדכנה מרק את משקיעיה כי ה-FDA החל בהליך אישור מזורז לתרופת הקלדריביין - תהליך במסגרתו צפויה התרופה להיות מאושרת לשיווק בתוך 6 חודשים במקום 10 כנדרש בהליך רגיל.

שוק הטיפול בטרשת נפוצה נאמד היו בסכום של כ-8.6 מיליארד דולר, כאשר כיום מטופלת המחלה באמצעות זריקות בלבד. לפי התוכנית האסטרטגית של טבע, התלות בקופקסון אמורה לפחות, ובשנת 2015 היא תתרום רק 6% מהכנסות החברה (שיגיעו לפי התכנון ל-31 מיליארד דולר). המוצרים החדשים שטבע מצפה להשיק בשנים הקרובות, אמורים לפי תכנון החברה לפצות - ואף יותר מזה - על הירידה הצפויה במכירות הקופקסון לאחר שנת 2013.