ועדת טירקל לחקר המשט לעזה תזמן לעדות את היועמ"ש

עדותו של וינשטיין תישמע בפני הוועדה בדלתיים פתוחות ב-24 במארס ■ בעדותו יתבקש היועמ"ש להשיב על טענות בנוגע להפרות של דיני הלחימה ע"י ישראל באירועי המשט לעזה

ועדת טירקל לחקר אירועי המשט לעזה במאי 2010, שבראשה עומד שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, זימנה לעדות את היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

עדותו של וינשטיין תישמע בפני הוועדה בדלתיים פתוחות, בעוד כ-3 שבועות, ב-24 במארס.

מרכז הוועדה, עו"ד יהושע גוטליב, זימן את וינשטיין להעיד בפני הוועדה, עדות שתעסוק בשאלה "האם מנגנון הבדיקה והחקירה לגבי תלונות וטענות המועלות בדבר הפרות של דיני הלחימה, הנוהג בישראל באופן כללי וכפי שהוא מיושם ביחס לאירוע המשט, תואם את חובותיה של מדינת ישראל בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי".

לפני כחודש פירסמה ועדת טירקל את חלקו הראשון של הדוח שגיבשה. הוועדה מצאה כי הטלת הסגר הימי על רצועת עזה על-ידי ישראל הייתה כדין ולפי כללי המשפט הבינלאומי; וכי אכיפת הסגר הימי בהשתלטות על כלי השיט במשט הייתה כדין ולפי כללי המשפט הבינלאומי.

בימים אלה שוקדת הוועדה על החלק השני של הדוח, שיכלול בין היתר בחינה של שאלת מנגנון הבדיקה והחקירה ביחס לתלונות וטענות המועלות בדבר הפרות של דיני לחימה, הנוהג בישראל באופן כללי, וכפי שהוא מיושם ביחס לאירוע הנוכחי, תואם את חובותיה של מדינת ישראל בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי.