סלולרי מבית LG - אנדרואיד בסיסי במחיר שפוי

ה-Optimus One הוא מכשיר אנדרואיד הפונה בטווח המחיר והיכולות לרמה הבינונית של תחום הטלפונים החכמים ■ מכשיר מוצלח, אולם התמחור שלו היה צריך להיות קצת יותר נמוך

שוק הטלפונים החכמים מבוססי האנדרואיד בישראל עדיין לא הגיע לרמת ההיצע הקיים בחו"ל, אולם לאחרונה עוד חברות משיקות כאן מוצרים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל. LG, שביצעה קאמבק בשנה שעברה לשוק המקומי, השיקה את דגם Optimus One: מכשיר אנדרואיד הפונה בטווח המחיר והיכולות לרמה הבינונית של תחום הטלפונים החכמים.

מסך: יחסית לטלפון חכם, המסך יחסית קטן - רק 3.2 אינץ'. גודל המסך משפיע בצורה ישירה על גודל המקלדת הווירטואלית. קשה להקליד כאשר המכשיר נמצא במצב אנכי ולכן העדפנו להשתמש במקלדת במצב אופקי, אולם גם כאן ההקלדה לא קרובה לשלמות. איכות המסך נחמדה, אולם לעומת אייפון 4 וגלקסי S, התצוגה של LG נשארת הרחק מאחור.

ממשק: גרסה 2.2 של אנדרואיד. בדומה לטלפונים החכמים שיוצאים היום. זמן התגובה סביר, למרות שהמעבד הוא רק 600 מגה הרץ. מכיוון שמדובר בגרסה 2.2, המכשיר מאפשר להשתמש בו כנתב סלולרי וכך לחבר בקלות את הטאבלט או המחשב הנייד לאינטרנט, ללא שום כבל או הגדרות מיוחדות.

בדומה לטלפונים של סמסונג או HTC, ב-LG החליטו לעטוף את האנדרואיד בממשק משלה, שייחד אותה קצת לעומת המתחרים. בחברה הציבו סרגל בחלק התחתון של המסך המאפשר גישה מהירה להודעות, דפדפן, אנשי קשר ושיחות אחרונות. יש גם ווידג'טים (מיני יישומים) למזג האוויר, לוח שנה והודעות SMS. אפשר להכניס 7 עמודי בית, כך שתהיה גישה מהירה לכל האפליקציות החשובות.

מצלמה: מכיוון שמדובר במכשיר לא יקר, למצלמה חיישן של 3 מגה פיקסל ללא פלאש. התוצאות בינוניות. מבחינת יכולות, יש כאן פוקוס אוטומטי וזיהוי פנים.

בעיות: למכשיר יש דפדפן אינטרנט חביב, אבל הוא לא תומך בפלאש. כמו כן, מי שמתכנן לעבוד עם אנשי הקשר של ג'ימייל לשימוש בספר הטלפונים, יגלה באג שגורם למספרים שיש בהם פלוס לפני המספר, להופיע בשיחה נכנסת ללא שם המתקשר. היבואן עובד על תיקון הבאג.

בשורה התחתונה: מכשיר מוצלח בתור טלפון אנדרואיד בסיסי, אולם התמחור שלו היה צריך להיות קצת יותר נמוך.

מחיר: באורנג' 2,090 שקל (או 58 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 8.

הייטק LG סלולר
 הייטק LG סלולר