בזן חשופה לנזקי-עתק מהעיכובים בהזרמת הגז המצרי

החברה חשופה לנזקים בהיקף מיליוני דולרים ■ אספקת הגז לבזן הייתה אמורה להתחיל מחרתיים ■ צו של השר להגנת הסביבה מחייב את בזן לעבור לייצור בגז טבעי עד 22 במאי

חברת בזן של האחים עופר חשופה לנזקים בהיקף מיליוני דולרים כתוצאה מהעיכובים בהזרמת הגז המצרי. אספקת הגז לבזן הייתה אמורה להתחיל ב-1 במארס, כלומר מחרתיים. EMG, שהתחייבה לחדש את הזרמת הגז לישראל עד סוף החודש, צפויה להודיע על דחייה נוספת, שלישית במספר, במועד חידוש הזרמת הגז לישראל.

על היקף הנזק הכספי לבזן ניתן ללמוד מהודעת החברה במועד חתימת העסקה עם EMG, שלפיה תביא העסקה לחסכון בעלויות בהיקף של 130 מיליון דולר לשנה. בנוסף, חשופה הנהלת בזן לצו אישי של השר להגנת הסביבה המחייב אותה לעבור לייצור בגז טבעי עד 22 במאי, או שייפתחו נגדה הליכים פליליים.

מבזן נמסר כי "הסכם בזן מול המצרים הוא חלק מההסכם הבין מדינתי. לפי הכרזות מועצת הצבא המצרי, ישמרו ההסכמים ולכן אנחנו לא מטילים ספק שהגז יסופק. לבזן יש אלטרנטיביות לכל מצב, שישקלו במידה ותתעורר בעיה, אך אנו מאמינים כאמור שההסכמים יקוימו. לפי דברי נתג"ז, הקמת צינור הגז הטבעי הסתיימה, והבקשה להפעלתו הוגשה לרשות הגז הטבעי לאישורה. בכל מקרה, לא נכון יהיה להשית על בזן צווים אישיים שמתאימים לשימוש בגז טבעי, אם זה לא יגיע בגלל כוח עליון, או מסיבות אחרות שאינן תלויות בה".