מסתמן: כחלון יעביר את ערוצי הברודקאסט לאפיקים 12-16

זאת לאחר התייעצויות שקיים עם מועצת הרשות השנייה ועם גורמים אחרים בשוק ■ חברי מועצת הרשות השנייה: היו"ר אילן אבישר העביר את המלצותיו לשר כחלון ללא דיון מקדים

שר התקשורת, משה כחלון, צפוי לקבוע כי האפיקים 12-16 יאכלסו את ערוצי הברודקאסט החדשים, זאת לאחר התייעצויות עם מועצת הרשות השנייה ועם גורמים אחרים בשוק.

בתוך כך, פנו חברי מועצת הרשות השנייה למבקר הפנימי של הרשות, בטענה כי המלצה בנושא האפיקים החדשים הועברה לכחלון על-ידי יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, מבלי שהוצג לחברים חומר באשר לנושא וללא דיון מקדים.

אבישר המליץ לשר כחלון להעביר את ערוצי הברודקאסט לאפיקים 12-16 - המלצה דומה לעמדה עליה הצהיר כחלון עצמו. חברי המועצה קיבלו את ההחלטה הרת-הגורל לערוצי הברודקאסט במשאל טלפוני.

במרבית המדינות ערוצי הברודקאסט ממוקמים בראשית הסקאלה. עם זאת, הדרג המקצועי ברשות השנייה מעולם לא התבקש להציג בפני המועצה את המלצותיו או נתונים בנושא.

ביום חמישי האחרון בערב פנה אבישר לחברי המועצה בשיחת טלפון וביקש מהם לתמוך במעבר לאפיקים 12-16, וחברי המועצה נענו לבקשה. עם זאת, משיחה היום (ב') עם חברי מועצה שונים אשר תמכו בהחלטה, עולה כי חלקם מביעים חרטה על תמיכתם.

אבישר מסר בתגובה כי "שר התקשורת פנה למועצת הרשות השנייה להתייעצות, לאחר שבחן ושקל את הערוצים המומלצים מול גורמים שונים, ובכלל זה הזכיינים עצמם.

"בשל לוח הזמנים הקצר, שקובע בין היתר שהחלטת השר צריכה להתפרסם עד 1 במארס, החליט יו"ר המועצה להפיץ את פניית השר והמלצתו לחברי המועצה למשאל טלפוני, בו התבקשו חברי המועצה להביע תמיכה או התנגדות לכוונה המוצהרת של השר לבחור מאפיינים שצוינו במכתבו".