הראל לבן 60: טעינו לטובתך, החזר 412 אלף שקל מהפנסיה

הסיבה: לפני 13 שנה הראל העבירה בטעות לפוליסת הפנסיה סכום של 163 אלף שקל, סכום שצבר ריבית ותפח ל-412 אלף שקל - וכעת הראל דורשת מהלקוח שיחזיר לה את הסכום

אריה וידמילר הגיע לאחרונה לגיל 60 - ונדהם לגלות כי הפנסיה שלו הצטמקה בכמחצית. הסיבה: טעות שנעשתה בחברת הביטוח שלו, הראל, לפני 13 שנים, אז הועבר לפוליסה שלו בטעות סכום של 163 אלף שקל, שצבר ברבות השנים ריבית ותפח ל-412 אלף שקל.

כעת, בהראל דורשים מהלקוח להחזיר רטרואקטיבית את הסכום, כך שבפנסיה שלו ייוותרו 381 אלף שקל בלבד.

וידמילר החליט להגיש תביעה נגד הראל לבית משפט השלום בתל-אביב. הוא מיוצג על-ידי עו"ד דגנית בר-קציר, שטוענת כי וידמילר הסתמך על כספי הפנסיה שלו לקראת הפרישה. כמו כן, היא מסבירה כי הוא שיכן את אימו במוסד סיעוד יוקרתי, ולא היה עושה זאת אלמלא ידע כי בפוליסת הפנסיה שלו שוכבים כ-790 אלף שקל.

וידמילר תובע מהראל סכום של 1.7 מיליון שקל. בכתב התביעה נכתב, בין היתר, כי הראל העמידה את וידמילר "בפני מצב של חוסר אונים ובפני עובדה גמורה מבחינתה, לפיה בשל טעויות מצד הנתבעת עצמה או מי מטעמה, מופחתת במיידי הפנסיה שלו בלמעלה ממחצית".

מהראל נמסר בתגובה כי "העובדות לאשורן שונות בתכלית מהנטען על-ידי מר וידמילר, ואלה הוסברו לו כבר לפני כשנה. צר לנו על הניסיון לקבל כספים שאינם מגיעים, ואנו משוכנעים כי בית המשפט ידחה מכל וכל את טענותיו של מר וידמילר".