אופנהיימר ביום שאחרי דהן: קנו קומברס - תזנק ב-38%

אתמול הודיע אנדרה דהן במפתיע על עזיבתו את תפקיד מנכ"ל החברה ■ מחיר היעד עומד על 10 דולר למניה; ההמלצה נותרה על "תשואת יתר"

ביום שאחרי הודעתו הדרמטית של מנכ"ל קומברס , אנדרה דהן, כי יעזוב את תפקידו כבר בסוף השבוע הקרוב, מעדכנת היום (ג') מחלקת המחקר של אופנהיימר ישראל את מחיר היעד של מניית החברה ל-10 דולר, זינוק של כ-38% על מחיר הסגירה אמש בוול סטריט. ההמלצה למניית החברה נותרה על "תשואת יתר".

במקומו של דהן צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, צ'רלס בורדיק. דהן, שהגיע לקומברס באפריל 2007, לאחר התפוצצות פרשת הבקדייטינג ובריחת המייסד והמנהל קובי אלכסנדר לנמיביה, נאלץ להתמודד עם התסבוכת החשבונאית שהותירו אחריהם אלכסנדר ויתר בכירי קומברס, תסבוכת שכללה לא רק תיארוך לאחור של אופציות (בקדייטינג), אלא גם רישום שגוי של הכנסות והוצאות.

כדי לפרסם דוחות מתוקנים ומבוקרים שילמה קומברס, המפתחת תוכנות למפעילי תקשורת, מאות רבות של מיליוני דולרים לעורכי דין ורואי חשבון, אשר רוקנו את קופת המזומנים של החברה ואילצו אותה לבצע כמה גלי פיטורים לאורך השנים. בסך הכול פוטרו מהחברה כ-2,000 עובדים בתקופתו של דהן, מה שהביא לביקורת קשה על תפקודו.

דהן עצמו זכה במהלך שנותיו בחברה לעלויות שכר עצומות של יותר מ-20 מיליון דולר, ומתוך זה בשנים 2007-2009 קיבל תגמול במניות שהסתכם בכ-12 מיליון דולר. עם פרישתו הוא צפוי ליהנות מ"מצנח זהב" בהיקף של כ-2 מיליון דולר.

קומברס פרסמה לפני כמה שבועות את תוצאות שנת 2009 הקלנדרית, אשר שיקפו את המצב העגום שבו נמצאת החברה: ההכנסות בשנה זו ירדו ב-14.6% לעומת 2008, וההפסד התפעולי כמעט הכפיל את עצמו, והגיע ל-37.7 מיליון דולר. באוגוסט אשתקד הודיעה החברה כי קופת המזומנים שלה הצטמקה לכ-327 מיליון דולר בלבד, ושהיא עשויה להיקלע לבעיית נזילות ב-2011. החברה הודיעה אז על תוכנית התייעלות בת שני שלבים, כאשר השלב הראשון בוצע באוקטובר, ובמסגרתו פוטרו כ-400 עובדים.