חודשים מתוחים בטבע: "משפט הקופקסון" יחל בספטמבר

טבע מנסה להגן על הקופקסון מפני כניסת תחרות גנרית מצד חברות התרופות סנדוז, מונטה, מיילן ונטקו ■ היועץ המשפטי של טבע: "אנו בטוחים בסיכויינו לזכות בתביעה"

בית המשפט בניו ג'רזי קבע כי התאריך בו יחל המשפט בנושא התביעה של טבע נגד חברות התרופות סנדוז, מונטה, מיילן ונטקו, המבקשות להשיק גרסאות גנריות לתרופת הקופקסון, יתקיים ב-7 בספטמבר. כך הודיעה היום (ג') טבע בדיווח לבורסה.

הקופקסון הוא תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, ולפי הערכות הוא אחראי לשליש מהרווח הנקי של טבע. מניית טבע, שנפלה בכ-23% מהשיא האחרון שנרשם בחודש מאי, רגישה מאוד בחודשים האחרונים לכל דיווח הנוגע לאתגור הפטנט של הקופקסון. טבע טוענת כי הפטנט של הקופסון תקף עד שנת 2014 והתחייבה להגן עליו בבית המשפט.

ריצ'רד אגוזי, היועץ המשפטי של טבע, הפגין אופטימיות רבה באשר לסיכויי ההצלחה של טבע במשפט. בהודעת החברה ציין אגוזי בהצהרה שהוכנה מראש: "אנו בטוחים בסיכויינו לזכות בתביעה. טבע תגן על הפטנט שלה מפני הפרות".

"למיטב הבנתי, בשוק ציפו שהמשפט עצמו היה צפוי להיות במחצית השנייה של 2011, אז ההודעה די צפויה; אך מצד שני אין ספק שמשקיעי טבע מקבלים שוב תזכורת לעננה הכבדה ביותר שמעיבה על המניה", אומר האנליסט יואב בורגן. "ייתכן שנוצר פה חלון הזדמנויות עבור טבע שבמהלכו אירועים חיוביים יכולים דווקא לגבור על הסנטימנט השלילי במניה, לפחות עד ספטמבר".

מכירות הקופקסון בשנה שעברה הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר, צמיחה של 17% לעומת 2009. ברבעון הרביעי לבדו נמכרה התרופה ב-938 מיליון דולר והמשיכה להיות בעלת נתח השוק הגבוה ביותר בטיפול במחלה, 30%.

"הקופקסון הוא מוצר בטוח יותר מאי-פעם בעבר, לא רק לחולי טרשת נפוצה אלא גם מבחינת עתידו", אמר מנכ"ל טבע שלמה ינאי במעמד פרסום הדוחות הכספיים האחרונים של החברה ב-8 בפברואר. "הקופקסון יהיה איתנו עוד הרבה שנים כמוצר גדול ורווחי. חלק מהחששות שניקרו בלב המשקיעים קיבלו תשובות במציאות שמתבהרת והולכת".