הדירות שמסדרות את ספרי החשבונות

פרויקט הנדל"ן של ארסנל בהייבורי לקראת סולד-אאוט: רק 35 דירות נותרו למכירה ■ המועדון שוב הציג תוצאות כלכליות מרשימות: ההפסד החצי-שנתי הסתכם ב-2.5 מ' ליש"ט בלבד

ארסנל היא לא ממש קבוצה הישגית בשנים האחרונות. ההפסד בגמר גביע הליגה ביום ראשון לבירמינגהאם (2-1) מנע מ"התותחנים" לזכות בתואר ראשון מאז 2005, ובאנגליה שוב עלו שאלות סביב מדיניות הרכש החסכנית של המועדון. אבל החסכנות היא זאת שמובילה, בין היתר, להישגיות יוצאת דופן בזירה הכלכלית: בדו"חות החצי-שנתיים שפרסם אתמול (ב') המועדון, התברר שההפסד בששת החודשים שהסתיימו ב-30 בנובמבר 2011 הסתכם ב-2.5 מיליון ליש"ט בלבד.

זהו כמובן סכום מינורי, שמציב את ארסנל במקום טוב בהרבה מכמה מהקבוצות הגדולות האחרות בפרמיירליג: מנצ'סטר סיטי דיווחה על הפסד של 121 מיליון ליש"ט בעונת 2009/10, יריבתה העירונית יונייטד רשמה מינוס של 84 מיליון ליש"ט באותה תקופה, ואילו הגירעון של צ'לסי צמח ב-71 מיליון ליש"ט. ארסנל, מנגד, סיימה את 2009/10 עם רווח של 56 מיליון ליש"ט, שלא צפוי להיות משוחזר העונה אם לוקחים בחשבון את הדו"ח החצי-שנתי. ובכל זאת, ברור שארסנל נמצאת בדרך הנכונה.

הסיבה העיקרית לתוצאות החצי-שנתיות הפחות טובות של ארסנל היא פרויקט הנדל"ן של הקבוצה הלונדונית, שקם על חורבותיו של הייבורי, האצטדיון הקודם של המועדון. את השנה שעברה ארסנל סיימה עם מכירה של 362 דירות שהכניסו לקופתה מעל 150 מיליון ליש"ט, ואילו בדו"ח החצי-שנתי הנוכחי מדווח על 50 דירות בלבד שנמכרו ב-22.5 מיליון ליש"ט. פשוט בגלל שהפרויקט בדרך לסולד-אאוט: מתוך סך של 655 דירות, נותרו רק 35 למכירה - שרובן יקרות יותר וקשות יותר לשיווק.

אחרי שתסיים להחזיר את החוב שלה, שעומד לפי הדו"ח האחרון על 148 מיליון ליש"ט ומרביתו קשור לכספים שחייב המועדון עבור בניית אצטדיון "האמירייטס" שנפתח ב-2006, ארסנל תהפוך אולי לקבוצה הכי בריאה כלכלית בכדורגל העולמי. זה כנראה לא ינחם את האוהדים שלה, שצמאים כרגע לניצחונות על המגרש הרבה יותר מניצחונות בספרי החשבונות.