אמובי משיקה פלטפורמת פרסום לחנות של מוטורולה בסין

השת"פ יאפשר למפתחי אפליקציות לשלב פרסומות ביישומים בתוך שוק הסלולר הצומח בסין ■ אמובי זכתה בתואר הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" לשנת 2008-2009

אמובי הישראלית וחברת מוטורולה השיקו אתמול (ב') פלטפורמה לפרסום באפליקציות עבור שוק הסלולר הסיני. דרך הפלטפורמה המשותפת יוכלו מפתחים לקבל גישה לפרסום עבור השוק הצומח בסין.

מוטורולה עדכנה אתמול (ב') במייל עשרות אלפי מפתחי אפליקציות בעולם על הפלטפורמה החדשה שהשיקה עם אמובי בסין, מה שעשוי להקל במידה ניכרת על המפתחים שנאלצו עד היום להתמודד לבדם עם הניסיונות לחדור לשוק הסיני.

אמובי ומוטורולה מציעות למפתחי אפליקציות שרוצים לחדור לשוק הסלולר הסיני, לעשות זאת דרך פלטפורמת הפרסום המשותפת ובאמצעות חנות האפליקציות של מוטורולה SHOP4APPS China. הפתרון מאפשר למפתחים להשיק את האפליקציות על הפלטפורמה, שתשלב פרסומות רלבנטיות לקהל המשתמשים הסיני ובכך לרשום הכנסות. לשם כך, אמובי חברה לרשתות פרסום סיניות.

הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס"

אמובי, שהוקמה ב-2005 על-ידי זוהר לבקוביץ', מפתחת פלטפורמת ניהול פרסומות וקמפיינים שמאפשרת להתאים פרסומות רלבנטיות עבור הודעות SMS ומולטימדיה (MMS) וכן דרך סרטונים, מוזיקה, משחקים ואינטרנט במכשיר הסלולר. אמובי זכתה בתואר הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" לשנת 2008-2009.

על-פי נתוני IVC, אמובי גייסה 54 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון סקויה, אקסל, גלובסבפן ומהחברות סיסקו, מוטורולה, וודאפון וטלפוניקה. לפני כשנה, אמובי רכשה את החברה סוכנות פרסום סלולרית מבריטניה, RingRing Media, שמספקת למפרסמים שירותי תכנון וקניית שטחי פרסום, בכ-15 מיליון דולר.

באוגוסט אשתקד חתמה אמובי על עסקה של עשרות אלפי דולרים בגרמניה עם חברת התוכן הסלולרי המובילה במדינה, Gruner Jahr. לבקוביץ' ציין אז כי בגלל הביזור הגדול בשוק הפרסום הסלולרי באירופה, יש קושי להגיע לקהל גדול בקניית מדיה. הפלטפורמה החדשה של מוטורולה תאפשר לאמובי להיכנס לזירה חדשה לגמרי בסין.

כניסתה של מוטורולה לשוק הסיני מתרחשת לצד התחזקות יצרניות הטלפונים הסיניות בשוק האירופי והאמריקני, כמו ZTE שהפכה לשחקנית הרביעית בגודלה ב-2010 בשוק הסלולר העולמי.

היצרניות הסיניות נוהגות להשתמש בעיקר במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, איתה עובדת מוטורולה בכל הטלפונים שהוציאה בתקופה האחרונה. שיתוף הפעולה של מוטורולה עם אמובי עשוי להגדיל את קהל היעד, אך השתיים יצטרכו להתמודד גם עם תחרות מצד חנות האפליקציות הרשמית של גוגל, Market.