עם הפסד מצטבר של 201 מ' ש': סטרלינג במו"מ להימכר ב-17 מ' ד'

שורת ההכנסות נשארה לאורך השנים ריקה - במשך 7 שנות קיומה, היא לא מכרה - במונחים חשבונאיים - אף לא מערכת אחת פרי פיתוחה ■ לצד ההפסדים התלוו גם הערות "עסק חי"

אחד מהמאפיינים הבולטים בדוחות של חברת סטרלינג (Starling), שמפתחת אנטנות לקליטה ושידור של אינטרנט מהיר במטוסים, היא שורת ההכנסות, שלאורך השנים נשארה ריקה. במשך שבע שנות קיומה של החברה לא נמכרה - במונחים חשבונאיים לפחות - אף לא מערכת אחת פרי פיתוחה.

לצד ההפסדים המצטברים בעקבות כך, התלוו לאורך השנתיים האחרונות הערות "עסק חי" לדוחות החברה - כלומר קיים חשש ממשי להמשך פעילותה כחברה - ושוויה צנח ל-14 מיליון שקל בלבד.

על הרקע הזה מדווחת היום (ג') סטרלינג כי היא מנהלת מו"מ מתקדם למכור את פעילותה העיקרית שמיועדת לשוק האזרחי לחברה בינלאומית גדולה, תמורת כ-17 מיליון דולר.

"בכוונתנו לפרוע את כל החובות"

לכאורה, זהו סכום הגבוה בשיעור ניכר משווי השוק של החברה, אבל ספק אם בעלי המניות של סטרלינג יראו כלל רווח כלשהו מהמכירה. שתי המחזיקות הגדולות בחברה, אלרון ו-RDC (שמוחזקת באופן שווה על-ידי אלרון ורפא"ל) - מימנו בחוב את פעילותה של החברה במשך השנים האחרונות בהיקף של 80 מיליון שקל.

כמו-כן, החברה גייסה מהציבור 32 מיליון שקל באמצעות אג"ח להמרה במסגרת הנפקה שבה גייסה 57 מיליון שקל באמצע 2007. כך שכיום החוב של סטרלינג לבעלי המניות ובעלי החוב הוא 100 מיליון שקל ובקופת במזומנים שלה יש 7 מיליון שקל בלבד.

בסטרלינג מכירים במצב הלא נוח שנוצר עם בעלי המניות והחוב ומפרטים בדיווח על המכירה הפוטנציאלית, כי "בכוונת החברה להתקשר בעסקה באופן שבמסגרת ביצועה יעמדו לרשות החברה מקורות מספיקים כדי לאפשר לה לפרוע את כל חובותיה".

ייתכן, שאת החזר החובות ותשלומי הריבית תוכל החברה לבצע באמצעות המרחב החדש שאליו נכנסה ב-2010 - המגזר הצבאי. הפעילות הניבה לסטרלינג לקוחה מכובדת - אלביט, שמחזיקה ב-16% מהחברה ועל-פי דיווחי סטרלינג רכשה ממנה בנובמבר מערכות בשווי 4.2 מיליון שקל.

בנובמבר 2010 פרש מתפקיד המנכ"ל מיכה לורנס שליווה אותה מאז ההקמה ובינואר 2011 נכנס לתפקיד בני יצחק. כמו-כן, באמצע 2010 התפטר דן חלוץ מעמדת יו"ר החברה והוחלף על-ידי שמעון אקהאוז.

את 2010 מסיימת סטרלינג עם מאזן עצוב מתמיד. שורת ההכנסות עדיין ריקה; ההפסד שלה היה 59 מיליון שקל ולאורך השנים ההפסדים הצטברו ל-201 מיליון שקל, מה שהביא את הגירעון בהון העצמי ל-102 מיליון שקל.